Akustik kuyruklu piyano kaydında 3 adet küçük membranlı ve mix. basınç değeri olan mikrofonu , piyanonun içine eşit mesafelerde yerleştirmek iyi bir sonuç verir. Mekanda tek ( veya daha fazla) omni mikrofon sadece uğultu alır. Bu mikrofonlara bulundukları frekans bölgesine göre eq uygulayıp, grup kanalında compressor uygulayınca, mikrofonların kalitesi oranında iyi bir kayıt elde edilir. Bir başka yöntem de piyanonun kapağını yarım açıp, yukarıdan piyano içine bakan büyük membranlı yardioid bir mikrofon, piyano altında da zeminde omni yapılı bir zemin mikrofonu kullanmaktır. Bunlar da gene eq ve compresorden geçip iyi kalitede bir kayıt elde edilir. Klasik müzik canlı orkestra kaydı da, en zor kayıtlardan birisidir, her enstrümana bir mikrofon vermeden, ambiyans mikrofonları kullanmadan ve en az 40-50 kanallı kayıt almadan, son olarak da, çok usta bir tonmeister tarafından mixlenmeden bu kayıdı almak neredeyse imkansızdır. Bu elektro akustik sistemlerin yanında konserin verildiği mekanın da doğal akustik planlamasının profesyonelce yapılmış olması, reverb sürelerinin minimalize edilmesi gereklidir.
Oldukça yüksek seviyede bir piyano virtiözünün kayıtlarının bu halde olmasına içim razı gelmedi, onun için bilgi birikimimi paylaşayım istedim. Son yüklediğiniz kayıtta ana sorun bence salon akustiği.. ve yeterli mikrofon olmaması..