[QUOTE=MoNoTeist;26074]Tezcan Hocam cok haklisin. Aklimiza bir parca geliyor, bunu kaydedeyim diyoruz, kafada kaba taslak bir aranje yapiyoruz, canli kanli dinleyince hic hayalde canlandigi gibi olmuyor. Dedigin gibi enine boyuna degerlendirip, "Budur" deyip oyle kayitlara baslamak lazim. Ancak bende bu aranje isleri duymadan olmuyor. Yani diyorum burada baglama girsin, burada yaylilar olsun, ritim soyle gitsin, davul burda atak yapsin vs... Illaki aklimdan gecirdigim seyi duymam gerekiyor. Aranje amacli kayit yapiyorum yine begenmiyorum.
Her zaman soyledigim gibi bu aranje ve aranjorluk isi gercekten de cok buyuk is. Ayri bir yetenek.. O da ben de yok. O nedenle cok zorlaniyorum. Yapilmis bir aranjeyi birebir uyarlamakta hic problemim yok ama o da benim icime sinmiyor iste.
Bu arada aramizda studyolarda gorevli, ses muhendisi arkadaslarimizdan ( [MENTION=2697]G3production[/MENTION] , [MENTION=2425]Kerem Çelik[/MENTION], [MENTION=2785]maxim[/MENTION] aklima gelenler) bir ricamiz olsun. Aranjorlerin nasil calistiklari konusunda bir bilgileri varsa paylasmalarini rica edelim. Benim kullandigim amator bir yontemi paylasayim, ornek olsun. Parcayi belirledikten ve gitar- vokal esliginde pilot kayit aldiktan sonra, calabildigim her bir enstruman ile kanal kanal sarkiyi bastan sonra kaydediyorum. Yani her bir enstruman ile introsundan chorusuna kadar kesintisiz caliyorum. Elbette ortaya asure gibi bir ses kalabaligi ortaya cikiyor. Sonra kesme bicme islemleriyle birbirine uyumlu gordugum enstrumanlari introda, aranagmelerde vs yayiyorum. Baktim o sarkiya ud yakismadi, komple siliyorum. Atladigim, dinlerken aklima gelen kulagimin aradigi bir atak, varyete, nagme vs varsa orayi tekrar kaydederek parcanin iskeletini olusturuyorum. Sonra bunu pilot olarak kullanip asil kayda geciyorum.
Bu yontem bir cogunuza sacma gelebilir ama her yigidin de bir yogurt yiyisi vardir. Baktim olmuyor, ben de boyle bir cozum urettim kendime. Ama ogrenmek istedigim profesyonel aranjorler nasil calisiyorlar. Tamamen hayal dunyasinda kafalarinda olusturup notaya mi dokuyorlar. Akillarindan geceni kayit edip, benim gibi deneme yanilma yontemi ile mi sonuca variyorlar.
Bu konuyu gercekten merak ediyorum.[/QUOTE]
Öncelikle bir düzeltme yapayım,ses mühendisi değilim,vakti zamanında stüdyolarda görev yaptım ama şimdi sadece dj ve aranjörlük yapıyorum.Sorunuza gelince,siz işin teknik kısmından ziyade üretim aşamasını merak ediyorsunuz ama genelde bütün aranjörler aynı mantıkla çalışır.Yani içsel güçleriyle melodi yaratırlar,esinlenirler,algı mekanizmaları sürekli müziğe odaklı olduğu için herşeyden ilham alırlar.Yapılan bir müzikten,bir solodan esinlerek başka solo yaratmak gibi.Bu durumlar içsel olduğu için pek kelimelerle anlatamıyorum ama sizde bir takım özelliklerin olması lazım baştan şarkı üretimi yapmak için veya yapılana eklemeler yapabilmek için.İçsel yeteneğiniz varsa ,armoni bilginizde iyise ,zaten melodi ler kafanızın içinden sürekli geçer,armoni bilginiz yoksa bir kursa gitmenizi tavsiye ederim birde başka bir işi bilenin yanında biraz zaman geçirebilirseniz çok iyi olur.Bunun dışında çalışma şekliniz kafa karıştırıcı,sanırım en iyi müziği hapma hedefi yüzünden bir projeyi bitirmeden yarım bırakıp sürekli başka projeye geçiş yapıyorsunuz ve bu sürekli oluyor:D (kafa karışıklığı)bu olay çoğu kişinin başından geçmiştir ama yaratıcılığı öldürür bana göre,bir projeye başlayıp onu bitirdikten sonra başka projelere geçmek lazım birde olayı takıntı derecesine vardıracak kadarda uzun süre çalışmamak lazım ,yani belirli aralar verilerek,beyni bir süre dinlerdirdikten sonra tekrar çalışmak gerekir.Bu söylediklerim aranje aşaması için.Geriye kalır,teknik ve program bilginiz,elinizdeki ekipmanlar.Ama işin en önemli kısmı,içsel yeteğiniz,armoni bilginiz ve sizin hayal gücünüz:D