Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Reverb konusunda Lexicon ve Valhalla her işimi rahatlıkla görüyor..Benim asıl tavisye istediğim konu delay..Ama böyle üzerinde envai çeşit karman çorman butonlar bulunan bir delay değil..daha basit olanı

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Arkadaşlar birşeyin farkında vardım..Analyzer ı olan bir eq yu açıp analiz yaptığımda vst enstruman sesleri davul vs birçoğuna eq uygulanmış olduğunun farkına vardım..Bu durumda bir eq da bizim uygulamamız ne kadar doğru..Aynı şey compressor içinde geçerli..Tamamına yakınına eq ve compressor uygulanmış..Bizler yanlışmı yapıyoruz acaba..EQ ve compression yapılmış bir ses bir daha aynı şeyleri uygulamak iyice bozmazmı sesi..Canlı çalınan için geçerli değil ama vst lerde yaptığım analizlerde aynı durum geçerli..Kafamı çok karıştırıyor bu durum

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
okidoz
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1787
Kayıt: 07 Oca 2012, 20:24
Has thanked: 6 time
Been thanked: 7 time
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen okidoz »

[QUOTE=Xtansion;12726]Arkadaşlar birşeyin farkında vardım..Analyzer ı olan bir eq yu açıp analiz yaptığımda vst enstruman sesleri davul vs birçoğuna eq uygulanmış olduğunun farkına vardım..Bu durumda bir eq da bizim uygulamamız ne kadar doğru..Aynı şey compressor içinde geçerli..Tamamına yakınına eq ve compressor uygulanmış..Bizler yanlışmı yapıyoruz acaba..EQ ve compression yapılmış bir ses bir daha aynı şeyleri uygulamak iyice bozmazmı sesi..Canlı çalınan için geçerli değil ama vst lerde yaptığım analizlerde aynı durum geçerli..Kafamı çok karıştırıyor bu durum[/QUOTE]

Aynen ne yazıkki durum bu, daha evvelde bu konuya değinmiştik, VSTiler malesef satış için makyajlı, solo dinlenildiğinde harika ama proje içinde her biri ayrı keskin oluyor, bu da doğru bir sonuç olmuyor, bazı vstlerde eq comp fx yada mekan simülasyonunu kapatınca bir şeye benzemediğini görüyorsunuz, artık olay kişide bitiyor ne kadar düzelirse artık.

[align=center]Müzik[/align]

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Ben analyzer ı açıyorum frekansları takip ediyorum, buna göre müdahalede bulunuyorum..Hayır vsti nin içinden kapatsak eq compressor fx leri falan bu seferde dediğiniz gibi berbat bir ses çıkıyor..Hadi eq neysede compressor uygulanmış bir sese bir daha compression uygulayınca hiç doğru gelmiyor ses..Bazende vst nin sesi o kadar güzel geliyorki hiçbirşey uygulamıyorum :)..Olduğu gibi bırakıyorum..Sadece seslerin üst üste binmemesi için eq kullanıyorum..Ufak tefek dokunuşlar yapıyorum..Ama bu durum çok can sıkıcı bir durum..

Blue Cat's FreqAnalyst Multi plugini bu konuda baya bir yardımcı oluyor aslında bana..

En son Bestematik tarafından 09 Mar 2014, 15:26 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
enym
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1091
Kayıt: 07 Oca 2012, 10:55
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen enym »

[QUOTE=Xtansion;12726]Arkadaşlar birşeyin farkında vardım..Analyzer ı olan bir eq yu açıp analiz yaptığımda vst enstruman sesleri davul vs birçoğuna eq uygulanmış olduğunun farkına vardım..Bu durumda bir eq da bizim uygulamamız ne kadar doğru..Aynı şey compressor içinde geçerli..Tamamına yakınına eq ve compressor uygulanmış..Bizler yanlışmı yapıyoruz acaba..EQ ve compression yapılmış bir ses bir daha aynı şeyleri uygulamak iyice bozmazmı sesi..Canlı çalınan için geçerli değil ama vst lerde yaptığım analizlerde aynı durum geçerli..Kafamı çok karıştırıyor bu durum[/QUOTE]

Compressor un asıl amacı canlı çalınan enstrümanlarda ve/veya vokallerde sesin belirli bir seviye üzerine çıkmamasını sağlamak.. Vst lerde eğer velocity sorununuz yoksa compressor sadece bir emniyet aracı.. EQ da ise durum farklı, iyi bir eq ayarlayabilmek için önce eserinizin bir frekans planlamasını yapmak gerekli.. Bass, Kick, snare, örnek flüt, örnek gitar,vs.vs. gibi.. Bu enstrümanların hepsine olabildiğince özel bir frekans alanı sağlamak gerekli. Canlı enstrümanları çalarken o enstrümanın yetki alanı dışında bir ses üretmemesini sağlamak gerekli.. VST lerde de aynı şey, örnek olarak bir synt. sesinin snare alanına veya gitar alanına giren sesi varsa bunu olabildiğince öncelikle vst nin kendi eq sundan çözmek gerekli. Hatta bazen bir enstrümanın sesine eq ayarı yaparken parçanın farklı yerlerinde farklı frekans ihtiyacınız olacaktır, bunu da eq otomasyonu olarak sağlamalı.. EQ ayarının tüm kanallarda hassasiyetle tek tek yapılıp sonra genel stereo out taki toplu çıkış durumu gözlenmeli.. VST lerin tümü egoistçe eq arını sadece kendilerine göre ayarlarlar, bize düşen onlara diğer enstrümanlarla birlikte yaşayabilmelerini eq ile sağlamak.. Aslında compressor ayarları da gene aynı amaçtadır, bu nedenle vst lerin seslerinin kanalda 2-3 dB yi aşmamasını sağlamak, o zaman compressor sadece alt seviyeler için faydalı olacaktır..
Benim kulağımda yüksek frekanslarda sorun olduğu için ben de hep analizör ile çalışıyorum, benim için tek yenilik her enstrümana frekans yetki alanı sağlamak oldu..
Parçanın temizliği açısından da çok ama çok önemli bir konu vuruşların zamanlamasının "sıfır" şaşmasının sağlanması.. Özetlersek parçanın temiz ve her enstrümanın net duyulur bir halde tamamlanması çok ama çok uğraş ve vakit gerektirmekte.. Yılmamak lazım, veya olmuştur artık dememek lazım..

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

[QUOTE=enym;12745]Compressor un asıl amacı canlı çalınan enstrümanlarda ve/veya vokallerde sesin belirli bir seviye üzerine çıkmamasını sağlamak.. Vst lerde eğer velocity sorununuz yoksa compressor sadece bir emniyet aracı.. EQ da ise durum farklı, iyi bir eq ayarlayabilmek için önce eserinizin bir frekans planlamasını yapmak gerekli.. Bass, Kick, snare, örnek flüt, örnek gitar,vs.vs. gibi.. Bu enstrümanların hepsine olabildiğince özel bir frekans alanı sağlamak gerekli. Canlı enstrümanları çalarken o enstrümanın yetki alanı dışında bir ses üretmemesini sağlamak gerekli.. VST lerde de aynı şey, örnek olarak bir synt. sesinin snare alanına veya gitar alanına giren sesi varsa bunu olabildiğince öncelikle vst nin kendi eq sundan çözmek gerekli. Hatta bazen bir enstrümanın sesine eq ayarı yaparken parçanın farklı yerlerinde farklı frekans ihtiyacınız olacaktır, bunu da eq otomasyonu olarak sağlamalı.. EQ ayarının tüm kanallarda hassasiyetle tek tek yapılıp sonra genel stereo out taki toplu çıkış durumu gözlenmeli.. VST lerin tümü egoistçe eq arını sadece kendilerine göre ayarlarlar, bize düşen onlara diğer enstrümanlarla birlikte yaşayabilmelerini eq ile sağlamak.. Aslında compressor ayarları da gene aynı amaçtadır, bu nedenle vst lerin seslerinin kanalda 2-3 dB yi aşmamasını sağlamak, o zaman compressor sadece alt seviyeler için faydalı olacaktır..
Benim kulağımda yüksek frekanslarda sorun olduğu için ben de hep analizör ile çalışıyorum, benim için tek yenilik her enstrümana frekans yetki alanı sağlamak oldu..
Parçanın temizliği açısından da çok ama çok önemli bir konu vuruşların zamanlamasının "sıfır" şaşmasının sağlanması.. Özetlersek parçanın temiz ve her enstrümanın net duyulur bir halde tamamlanması çok ama çok uğraş ve vakit gerektirmekte.. Yılmamak lazım, veya olmuştur artık dememek lazım..[/QUOTE]

Enstrumanların birbirlerinin frekans alanına girmesi olayı çok önemli..Daha doğrusu bunu düzeltmek çok önemli..Bunu siz hangi yöntemle ve ne şekilde yapıyorsunuz..Bilgi verebilirseniz çok memnun olurum

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Kullanıcı avatarı
Cho®dSolo
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3804
Kayıt: 07 Oca 2012, 01:00
DAW: Cubase Elements 8, StudioOne 3.0
Şehir: Düzce
Has thanked: 108 time
Been thanked: 34 time
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Cho®dSolo »

[QUOTE=Xtansion;12747]Enstrumanların birbirlerinin frekans alanına girmesi olayı çok önemli..Daha doğrusu bunu düzeltmek çok önemli..Bunu siz hangi yöntemle ve ne şekilde yapıyorsunuz..Bilgi verebilirseniz çok memnun olurum[/QUOTE]

lütfen inceleyin;
Resim
Resim

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Bu tabloları biliyorum..Baya inceledim..Benim sormak istediğim pratikte nasıl olacak bu iş..Şimdi ben Analyzer plugin açıyorum 5 farklı entrumanı aynı anda çalıp frekans aralıklarını kontrol edip ayrıştırmaya çalışıyorum ama ne kadar başarılı olduğum tartışılır..Sizler bu ayrıştırma işlemi için hangi işlemi yapıyorsunuz..Yani analyzer lardan faydalanıyormusunuz yoksa sadece duyuma göremi yapıyorsunuz..Malum nette türlü türlü frekans ayarları var ama bunlar kanımca bu ayrıştırma işlemi için pek bir anlam ifade etmiyor..Bunun real time yapılması gerekli sanki

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
enym
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1091
Kayıt: 07 Oca 2012, 10:55
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen enym »

Bildiğim kadarını anlatayım tabii ki;
Kullanacağınız enstrümanların etkin frekanslarının bilinmesi lazım.
Önce parçada kullanacağınız enstrümanları kafanızda belirleyin.. Sonra parçanın hangi bölümlerinde hangi enstrümanlar birlikte çalacak , onu belirleyin..
Eğer çalışmaya başlarken bu kompozisyonları daha kafanızda canlandırmadıysanız, rahat rahat, hiç bir fx kullanmadan, hiç bir grup kanalı vs. ile uğraşmadan parçanızı ham olarak bitirin. Bu işlemleri baştan yapmak yaratıcılığınızı engelleyebilir.
Eseri ham hali ile ortaya koyduktan sonra asıl sıkıcı ve yorucu işlemler başlar..
Öncelikle stereo grup enstrüman (örnek Davul veya Akustik gitar L/R, elektrik gitar L/R, yaylılar) kanallarını açın.
Sonra diğer tüm kanalları mute ederek kanal kanal ayara başlayın. Kanallara Compressor ve eq ları insert olarak girin. Compressor leri eğer çok hakim değilseniz presetlerden kullanın. Ama kanalı dinlerken compressorun işlev gördüğüne emin olun, enstrümanın cinsine göre atak ve relaise zamanları, treshhold seviyesi gibi ayarlar önemlidir. Bir önceki yazımda kanallardan olan çıkış seviyesinin 2-3 dB den fazla olmamasına özen gösterin, eğer vst ise bunu kanal faderinden değil vst üzerinden ayarlayın.
Sonra bu kanalı eq ayarına geçmemiz gerekli.. Kanala en az 6 bantlı ve parametrik bir eq (ben Waves in 6 kanallı REQ sunu kullanıyorum) açın, kanal eğer stereo ise stereo eq, mono ise mono eq açın. Bu eq da önce kafadan o enstrümanı hiç ilgilendirmeyen bölgeleri hi-shelf veya low-shelf ile söndürün. Sonra 1 khz civarında bir noktayı daraltabildiğiniz kadar daraltıp max seviyeye çıkartın. Bu frekans noktasını frekans alanında gezdirerek sesin bozulma noktasını bulup min. seviyeye indirin. Bu işlemi çeşitli bir kaç frekans noktasından da yapmanızda fayda var. Bu bozulma noktalarını bulurken referansınız sadece kulağınız, bunun için monitör bir kulaklık faydalı olacaktır. Ölçerken olarak snare veya kick te bu frekansları ararken pof layan seslere rastlayacaksınız, bunları yok ettiğiniz zaman ilgili enstrüman daha iyi gelecektir.
Her kanala bu işlemi yaptıktan sonra enstümanları kanallara yönlendirin. Kullanacağınız reverb, delay gibi efekt kanallarını açın.
Panlamayı her kanalda kendinizin yapması gereklir, bu panlamayı yaparken enstrümanların genelde sahne dizilişlerini de gözünüzün önüne getirirseniz faydalı olacaktır.
Davul grup kanalına da inser olarak comp. ve eq açın. Buradaki kompressorün ayarının genel davul için olduğunu unutmayın , treshhold u ses sinyalinin 1-2 dB üzerinde tutun, comprasyon da 1:2 de olsun. Buradaki eq yu da gene nokta dıstorsiyon frekanslarını ayarlayacak bulmanız gerekli. Davul kanalını forte bölümünde -6dB olacak şekilde ayarlayın. Sonra bass kanalına geçin, bass için grup kanalı açmanıza gerek yok, ama kullandığınız bass ın karakterine göre kendi insertindeki eq nuzu da ayarladınız, bass+davul u -3dB olacak şekilde ayarlayın. Bu bahsettiğim seviyeler master stereo çıkış seviyeleri. Çoğu usta bu düşünceme karşı çıksa da eğer bass ve kick frekans olarak çakışıyorsa ben bunları +/- %6-10 gibi sağa sola panlıyorum. Bundan sonra projenizdeki diğer kanallara send olarak efektleri girin.
Projenin kabaca miksi bitti, ancak şimdi tekrar kanallara ve grup kanallarına dönüp level ve eq otomasyonu yapmak gerekmekte. Örnek olarak parçaya sadece akustik gitar ve piano ile başladınız, eğer bir önceki ayarlarda bırakırsanız hem gitar ve piyano sesler zayıf kalacak, hem de ses zenginliği, belki reverb ten yoksun kalacak. Burada önce eq otomasyonu (bunu kullandığınız eq dan R/W botonları ve A/B seçmeleri ile iki farklı eq olarak proje içinde tonlayabilirsiniz. Önce zayıf gelen bölgelerdeki eq ve reverb otomasyonunu yaptıktan sonra level otomasyonunu yapın. Bu arada forte bölümler için yaptığınız ilk bölümlere otomasyonun taşmamasına dikkat edin. Her kanalı tekrar parçanın akışına göre enstrümanların öne çıkmasını veya arka plana gitmesini sağlayacak şekilde otomasyonla ayarlayın.. Ben bu iş için Steinberg in CC 121 ini kullanıyorum, bu işlemleri çok basitleştiriyor.
Şimdi parçayı tekrar çalın, stereo out ta clip oluşturuyor mu ona bakın, eğer varsa hangi enstrüman clip üretmekte onu bulmanız ve comp/eq veya bunlarla kurtulmuyorsa limiter ile bu cliplerin olmamasını sağlayın. Eğer çok ters bir şey yapmadıysanız, projenizin net, temiz bir duyumu olması gerekli.. Mastering e hazır vaziyettedir demektir. Eğer mastering için uğraşmayacaksanız, stereo out çıkışına belki bir eq, ondan sonrasına da bir maximiser koymanızda fayda var. Davul da ben genelde ADD. Drums kullanıyorum, bunda dikkat etmem gereken iki konu, bir OH kanalında Snare in duyulmamasını eq ile sağlamak, bir de snare in altında olan mikrofonu üstekine göre 1/4 e ayarlamak. Bazen snare e çok süratli bir gate koymam gerekiyor, bazen hafif bir reverb..

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Bu kadar detaylı anlatımınız için teşekkür ederim..1khz civarı bir noktayı daraltabildiğiniz kadar ki Q değeri 40 olduğu zaman bu oluyor.Frekanslarda gezdiriyorum..Biraz önce bu denemeyi yaptım..Çok tuhaf sesler geldi mesela ıslık ve uğultu sesi gibi..Ama bu öyle 1 veya 2 yerde değil en az 8-10 yerde ortaya çıkıyor..Hepsinimi düşüreceğiz..Acaba ben pc monitörlerinden deneme yaptığım içinmi böyle oldu..Akşam referanslarda da deneyeceğim..Yani bu kadar çok fazla uğultu ıslık vs çıkması doğalmı bir seste

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
enym
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1091
Kayıt: 07 Oca 2012, 10:55
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen enym »

Q su 80 e kadar düşebilen 6 bantlı bir eq Plug-in i ile deneyin. Waves Rönesans eq mesela.
İşte o sesler genelde var, siz dB yi arttırınca çıkıyorlar ortaya.. O çıkan seslerden diğerlerini rahatsız edebilecek olanları söndürün..
Bir kanalı tek başına, bir de tüm kanalları dinleyerek , denemeler yapmanız gerekli.

Kullanıcı avatarı
Cho®dSolo
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3804
Kayıt: 07 Oca 2012, 01:00
DAW: Cubase Elements 8, StudioOne 3.0
Şehir: Düzce
Has thanked: 108 time
Been thanked: 34 time
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Cho®dSolo »

[QUOTE=Xtansion;12750]Bu tabloları biliyorum..Baya inceledim..Benim sormak istediğim pratikte nasıl olacak bu iş..Şimdi ben Analyzer plugin açıyorum 5 farklı entrumanı aynı anda çalıp frekans aralıklarını kontrol edip ayrıştırmaya çalışıyorum ama ne kadar başarılı olduğum tartışılır..Sizler bu ayrıştırma işlemi için hangi işlemi yapıyorsunuz..Yani analyzer lardan faydalanıyormusunuz yoksa sadece duyuma göremi yapıyorsunuz..Malum nette türlü türlü frekans ayarları var ama bunlar kanımca bu ayrıştırma işlemi için pek bir anlam ifade etmiyor..Bunun real time yapılması gerekli sanki[/QUOTE]

işte bu zaten bu yüzden zor bir iş hocam...
bazen net de birkaç saatte miks yaptığını iddia edenlere sadece gülüyorum...
Ertan Abi detaylı bir anlatım yapmış, yoğurt yiyiş de ufak farklılıklarımız olmakla birlikte mantıksal olarak ben de aynı yolu izliyorum aslında...
Grup kanallama için planlamayı doğru yapmanız gerekiyor.Bunda performansınızın aranje şekli de önem arz etmekte...Bu nedenle Erten Abinin dediği gibi oyuna ham kayıtlar üzerinden başlamak lazım...
Misalen akustik gitar kaydı aldınız...80hz altı gitarlarda ölü bölgedir, bir low cut filtresi ile öncelikle bu alandan kurtulmak gibi...
Elimizdeki yanlış kullanıldığında ölümcül olabilecek bir silah ise kompresyon işlemcileri...Hakim değilseniz presetlere güvenmelisiniz...
Kulaklarımızın algı yanılmalarını mutlaka önemsemek zorundayız, bunun içinde mantıklı verilen molalar bu yanılsamaları azaltacaktır...

not:Bu arada bu başlıkta güzel bilgiler birikti, konuyu sabitliyorum...

Ch.

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

[QUOTE=enym;12757]Q su 80 e kadar düşebilen 6 bantlı bir eq Plug-in i ile deneyin. Waves Rönesans eq mesela.
İşte o sesler genelde var, siz dB yi arttırınca çıkıyorlar ortaya.. O çıkan seslerden diğerlerini rahatsız edebilecek olanları söndürün..
Bir kanalı tek başına, bir de tüm kanalları dinleyerek , denemeler yapmanız gerekli.[/QUOTE]

Abi dün gece baya bir mix denemeleri yaptım ve sıkıntımın nereden kaynaklandığını buldum..Eq ayarlarken boost yapıp duruyordum, cutting in yanında..Öncelikle bundan vazgeçtim..Sadece cutting yapıyorum..Bazı entrumanlarda yapıyorum ufak ufak boost işini..Bunun dışında senin dediğin gibi kirlilik yaratan frekansları temizledim..Bunun dışında bass gitarın volume ünü düşürünce sönük kalıyor artırınca yukarı çıkıyordu..Onun sıkıntısınıda buldum..Diğer enstrumanların gereksiz frekansları buna sebeb oluyor..Diğer enstrumanlarda devamlı bir bass uğultusu vardı..Onları ayıklayınca çok dengeli oldu bass olayı..Tek sıkıntı room mikrofon eq ve compressor kaldı..O konuda biraz sıkıntılıyım..Room tonlamasını doğru yapmayınca tüm davul tonlaması bozuluyor..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Kullanıcı avatarı
Cho®dSolo
Administrator
Administrator
Mesajlar: 3804
Kayıt: 07 Oca 2012, 01:00
DAW: Cubase Elements 8, StudioOne 3.0
Şehir: Düzce
Has thanked: 108 time
Been thanked: 34 time
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Cho®dSolo »

[QUOTE=Xtansion;12759]Abi dün gece baya bir mix denemeleri yaptım ve sıkıntımın nereden kaynaklandığını buldum..Eq ayarlarken boost yapıp duruyordum, cutting in yanında..Öncelikle bundan vazgeçtim..Sadece cutting yapıyorum..Bazı entrumanlarda yapıyorum ufak ufak boost işini..Bunun dışında senin dediğin gibi kirlilik yaratan frekansları temizledim..Bunun dışında bass gitarın volume ünü düşürünce sönük kalıyor artırınca yukarı çıkıyordu..Onun sıkıntısınıda buldum..Diğer enstrumanların gereksiz frekansları buna sebeb oluyor..Diğer enstrumanlarda devamlı bir bass uğultusu vardı..Onları ayıklayınca çok dengeli oldu bass olayı..Tek sıkıntı room mikrofon eq ve compressor kaldı..O konuda biraz sıkıntılıyım..Room tonlamasını doğru yapmayınca tüm davul tonlaması bozuluyor..[/QUOTE]

bass kanalına dikkat etmek lazım dostum...
az önce 2 haftadır üzerinde çalıştığım projeyi çöpe atmak zorunda kaldım, belki de sırf bu yüzden...
gerçi bunda trafiği yanlış planlamamın katkısı daha büyük oldu esasen...
hafta sonu aldığımız akustik gitar kaydı ile bass frekanslarının rezonansa girmesi de bu kararı vermemde etkili oldu...
işte herkese 10 puanlık bir soru;
bu durumu yaşamamak için önce akustik gitarı mı çalıp bass ı yazarsınız, yoksa bass ı yazıp mı topu gitarcıya doğru atarsınız?

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

[QUOTE=ChordSolo;12758]işte bu zaten bu yüzden zor bir iş hocam...
bazen net de birkaç saatte miks yaptığını iddia edenlere sadece gülüyorum...
Ertan Abi detaylı bir anlatım yapmış, yoğurt yiyiş de ufak farklılıklarımız olmakla birlikte mantıksal olarak ben de aynı yolu izliyorum aslında...
Grup kanallama için planlamayı doğru yapmanız gerekiyor.Bunda performansınızın aranje şekli de önem arz etmekte...Bu nedenle Erten Abinin dediği gibi oyuna ham kayıtlar üzerinden başlamak lazım...
Misalen akustik gitar kaydı aldınız...80hz altı gitarlarda ölü bölgedir, bir low cut filtresi ile öncelikle bu alandan kurtulmak gibi...
Elimizdeki yanlış kullanıldığında ölümcül olabilecek bir silah ise kompresyon işlemcileri...Hakim değilseniz presetlere güvenmelisiniz...
Kulaklarımızın algı yanılmalarını mutlaka önemsemek zorundayız, bunun içinde mantıklı verilen molalar bu yanılsamaları azaltacaktır...

not:Bu arada bu başlıkta güzel bilgiler birikti, konuyu sabitliyorum...

Ch.[/QUOTE]

Hocam en büyük sıkıntı duyum...Ben VRM Box almadan önce tamamen yanlış duyumdan kaybediyordum, Vrm box ile birlikte bu sorunu % 70 oranında çözdüm ama hala tam çözülmedi..Mesela vocaller referanslarda veya vrm box ile dinlerken oldukça dengeli, tv de veya pc de dinlerken çok yukarda..Bass lar referanslarda dinlerken çok eksik vrm box ile dinlerken daha iyi ama tv de dinlerken fazla...Bu nedenle kesinlikle sağlam referans monitörler gerekiyor..Ha çok pro iş yapmıyorsan vrm box işini görüyor ama eli yüzü düzgün bir sound elde etmek için kesinlikle referans monitörlerin çok büyük önemi var..
Bunun dışında pluginlerin preset olaylarını baya bir inceledim..Mesela A markası eq nun kick preset ı başka, diğer bir markanın bambaşka..Neye göre, hangi türe göre hangi mantığa göre bu preset lar oluşturuluyor bir anlam veremedim..EQ olayında preset kesinlikle kullanmıyorum bu nedenle..Compressor Preset larna gelince o daha makul..Compressor lerde preset enstruman ayarları birbirine benziyor..

Bu arada plugin plugindir diyordum ama öyle değilmiş..Bu sabah 4 de yattım..Akşam 6 dan sabah 4 e kadar denemediğim eq ve compressor kalmadı..Eq larda birbiriyle tamamen aynı işlemleri yaparak farklı farklı 33 adet farklı eq denedim, 22 farklıda compressor denedim..EQ ları kendim, compressor lerde preset kullandım..Bu denemelerim sonunda elimdeki hemen hemen tüm pluginleri sildim..Sonunda EQ olarak DMG Audio Equality ve EQulibrium ( Mix aşaması ), SPL Passeq ( Mastering EQ ) - Compressor olarak Cytomic Glue ( Mix ve master aşaması ) karar kıldım..Gerçekten bu pluginleri denemediyseniz mutlaka deneyin..Cytomic Glue preset ları müthiş..Hemen her enstruman için preset var..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Cevapla

“Mix” sayfasına dön