Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Ben referans olarak yaptığım tarza uygun olan bir parçayı başka bir kanala ekliyorum...Bizim Türk müziğindemi öyle yapıyorlar sadece bilmiyorum ama rms değerleri 5.70-6.00 aralarında oynuyor..Ben 10-12 db civarında bıraktığım zaman yanında sönük kalıyor..Tabi onlarda eminim analog ekipman farkıda vardır bu nedenle belki bozulmalar yaşanmıyordur, ama 6 db ile 12 db arasında ciddi bir fark oluyor..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Kerem Çelik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 558
Kayıt: 09 Şub 2014, 16:32
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Kerem Çelik »

[QUOTE=Xtansion;22318]Ben referans olarak yaptığım tarza uygun olan bir parçayı başka bir kanala ekliyorum...Bizim Türk müziğindemi öyle yapıyorlar sadece bilmiyorum ama rms değerleri 5.70-6.00 aralarında oynuyor..Ben 10-12 db civarında bıraktığım zaman yanında sönük kalıyor..Tabi onlarda eminim analog ekipman farkıda vardır bu nedenle belki bozulmalar yaşanmıyordur, ama 6 db ile 12 db arasında ciddi bir fark oluyor..[/QUOTE]

Genel olarak popüler müziklerde de böyle abi. Abandıkça abanıyorlar.

Ses Mühendisi / Eğitmen Resim / ibrahimkeremcelik@gmail.com
G3production
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 241
Kayıt: 09 Eyl 2014, 16:11

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen G3production »

[QUOTE=Xtansion;22315]Kerem seni görmüşken bu maximizer meselesini sorayım...Malum bizim Türk insanının tuhaf huyları var..Mastering e geçince L2 ye yüklenip allah ne verdiyse aşağı çekiyorlar thresold u..RMS değerleri -5 lere kadar düşürüyorlar..Ama o kadar fazla kurcalayıncada şarkının anası ağlıyor..Bugün puremix in bir videosunda izledim..Adam tiyatro salonu gibi bir yerde büyük bir toplulupa eğitim veriyordu..Mix ten -6 db gain civarında çıkardı, mastering de belli belirsiz küçük dokunuşlar yaptı, maximizer i hiç kullanmadı..Senin dediğin gibi rms değerlerini -10-12 aralığında bıraktı..Şaşırmadım değil..Çünkü bizim buralarda rms değerlerini nedense -5 lere kadar dayıyorlar..Bunun içinde maximizer e abanıyorlar..

Yani mix ile mastering arasındaki sound farkı resmen iki farklı şarkı gibi geliyor bazen dinlediğimde..Ama profesyoneller yaptığında mix ile mastering arasında loudness dahil olmak üzere belli belirsiz bir fark var..Evet ses biraz daha hacimli, daha temiz geliyor ama kesinlikle abartı bir farklılık yok..

Doğrusu nedir bu işin..[/QUOTE]

Kerem'e sormuşsun ama bende birşeyler ekleyeyim istedim. Aslında doğrusu diye birşey yok ihtiyacınız var. Amacınız olabildiğince kaliteli müzikal birşey yapmaksa yolu belli.-9 -14 arasında tutmak rms'i. Aslında herzaman prodüktörü suçlayamayız bu şekilde limiter'a yüklendiği için asıl kızılması gereken biri varsa oda dinleyici... Dinleyici hassas olsa bunu yapamazsınız ama malesef piyasada ver coskuyu ver sesi mantığı yürüyünce kimsenin ben oha parça ne kadar sıkışık ne kadar distortion var dediğini düşünmüyorum :D Sanatçı bakış açısından örnek vermem gerekirse mesela ben şu anda bir ghost production Techno işi yapıyorum. Tamda şansa mastering'i bitirmek üzereyken senin yazdığın yazıyı gördüm ve parçanın en üst olduğu noktadaki rms seviyesine baktım :D Sadece limiter'da 3-4 db gain almama rağmen rms 7-5 arasında gidip geliyordu... Parçanın ne kadar dolu ne kadar basık olduğunu sen düşün ama adam bu basık sound'u almayınca parça olmamış diyor. Napayım, adama bak gel kardeşim böyle şeylermi var diyim :D Aynı şeyin çok daha kötüleri unkapanı tayfasıyla iş yapılırken gördüm. İnsanları değiştiremeyeceğimi bildiğim için belki bir gün bunlara yapmama gerek kalmaz diyip geçiyorum ve bu suça ortak oluyorum...

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

[QUOTE=G3production;22324]Kerem'e sormuşsun ama bende birşeyler ekleyeyim istedim. Aslında doğrusu diye birşey yok ihtiyacınız var. Amacınız olabildiğince kaliteli müzikal birşey yapmaksa yolu belli.-9 -14 arasında tutmak rms'i. Aslında herzaman prodüktörü suçlayamayız bu şekilde limiter'a yüklendiği için asıl kızılması gereken biri varsa oda dinleyici... Dinleyici hassas olsa bunu yapamazsınız ama malesef piyasada ver coskuyu ver sesi mantığı yürüyünce kimsenin ben oha parça ne kadar sıkışık ne kadar distortion var dediğini düşünmüyorum :D Sanatçı bakış açısından örnek vermem gerekirse mesela ben şu anda bir ghost production Techno işi yapıyorum. Tamda şansa mastering'i bitirmek üzereyken senin yazdığın yazıyı gördüm ve parçanın en üst olduğu noktadaki rms seviyesine baktım :D Sadece limiter'da 3-4 db gain almama rağmen rms 7-5 arasında gidip geliyordu... Parçanın ne kadar dolu ne kadar basık olduğunu sen düşün ama adam bu basık sound'u almayınca parça olmamış diyor. Napayım, adama bak gel kardeşim böyle şeylermi var diyim :D Aynı şeyin çok daha kötüleri unkapanı tayfasıyla iş yapılırken gördüm. İnsanları değiştiremeyeceğimi bildiğim için belki bir gün bunlara yapmama gerek kalmaz diyip geçiyorum ve bu suça ortak oluyorum...[/QUOTE]

Kaan ; sende haklısın..Başıma geldi bir defasında..Geçen sene çıkan bir kız var adını hatırlamıyorum..Düzenlemesini, mix ve mastering ini arkadaşım yaptı..Bayada sağlam analog ekipmanları var..Kız mix bittiğinde dinledi..Sonra birde mastering bittiğinde dinledi..Dediki ; ya bunun mix i ile mastering i arasında öyle aman aman bir fark yok..Versene coşkuyu şöyle mastering de, gümbür gümbür olsun dedi..Olmuyorsa yurtdışında 100 euro ya yapıyorlarmış oraya gönderelim..Benim kanka kendini zor tuttu..Kız gitti elindeki mouse u falan yere fırlattı..Lanet olsun bu işe nefret ettim artık..Bu tip insanlarla çalışmak içimdeki müzik zevkini öldürüyor dedi..

Kısaca senin dediğin doğru..Talep bu yönde ve mecburen yapılıyor..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Bu arada bugün ilk defa mastering sırasında Pultec EQ denedim..Ne güzel yakışıyor mastering e..Hayalimde Manley veya Tube-Tech in Pultec EQ larından birini almak var sadece mastering için..Çok beğendim..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

Paraları hazırlamak lazım..Warm Audio 27 Şubat ta Pultec EQ sunu piyasaya sürüyormuş...Lambalı..Fiyatıda 699 dolar..WA-76 ve preamp ları çok iyiydi..Pultec EQ sununda çıkınca review lerini bekleyip iyiyse almak lazım..Malum en ucuz pultec EQ 2500 dolardan başlıyor..

Warm Audio EQP-WA | ZenPro Audio

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
maxim
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 86
Kayıt: 10 Kas 2014, 17:28

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen maxim »

[QUOTE=G3production;22324]Kerem'e sormuşsun ama bende birşeyler ekleyeyim istedim. Aslında doğrusu diye birşey yok ihtiyacınız var. Amacınız olabildiğince kaliteli müzikal birşey yapmaksa yolu belli.-9 -14 arasında tutmak rms'i. Aslında herzaman prodüktörü suçlayamayız bu şekilde limiter'a yüklendiği için asıl kızılması gereken biri varsa oda dinleyici... Dinleyici hassas olsa bunu yapamazsınız ama malesef piyasada ver coskuyu ver sesi mantığı yürüyünce kimsenin ben oha parça ne kadar sıkışık ne kadar distortion var dediğini düşünmüyorum :D Sanatçı bakış açısından örnek vermem gerekirse mesela ben şu anda bir ghost production Techno işi yapıyorum. Tamda şansa mastering'i bitirmek üzereyken senin yazdığın yazıyı gördüm ve parçanın en üst olduğu noktadaki rms seviyesine baktım :D Sadece limiter'da 3-4 db gain almama rağmen rms 7-5 arasında gidip geliyordu... Parçanın ne kadar dolu ne kadar basık olduğunu sen düşün ama adam bu basık sound'u almayınca parça olmamış diyor. Napayım, adama bak gel kardeşim böyle şeylermi var diyim :D Aynı şeyin çok daha kötüleri unkapanı tayfasıyla iş yapılırken gördüm. İnsanları değiştiremeyeceğimi bildiğim için belki bir gün bunlara yapmama gerek kalmaz diyip geçiyorum ve bu suça ortak oluyorum...[/QUOTE]

Suçu dinleyicilere atmak profesyönel bir davranış değildir.Talep ne yöndeyse verilende o olur fazla kurcalamamak lazım bence, ayrıca herkes distorsiyondan yada compressörden anlamak zorunda değil,böyle bir şeyi beklemekte pek mantıklı değil kaldıki müzikle uğraşanların bile bir çoğu comp. dist. tam olarak ne için kullanıldığının mantığını bilmezler.Hal böyle iken dinleyicileri suçlamamak lazım,onlar sadece dinlerler işin teknik kısmı ile prodüktörler uğraşır.

If you can dream,so,you can do it.
G3production
Kayıtlı Üye
Kayıtlı Üye
Mesajlar: 241
Kayıt: 09 Eyl 2014, 16:11

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen G3production »

Söyledikleriniz doğru. Fakat tek bir noktada ayrışıyoruz. Amacım dinleyici bir sey bilmiyor distortion compressör nedir anlamaz değil. Anlatmaya çalıştığım insan kulağı bunu tarif edemesede algılar. Mesela şarkı söylerken detone olunca detone olduğunu duyması gibi. Hımm a basıcaktı ab de kaldı bak bak bak... demesini beklemiyoruz dimi ? Sizce tutmasaydı bir justin biber ismail yk vb. olurmuydu ? Sizce müzikten anlayan kitle olsa ( insanların çoğunlugu ) sizce piyasada olan şarkıların 100 de 99'u olurmuydu ? Hayır, yapamazdınız ozaman. Neden eskiler tutturmuş plak da plak eskilerde eskiler diye ? Bütünmü yaşlılar compressorden distortiondan çok iyi anlıyor ? Hayır. Çünkü plak'ın getirdiği eskilerin verdiği hissler müzikalite ve duyum kalitesi ile şimdikilerdeki digital'in verdiği farkı kulakları duyabiliyor. Benim amacım kimseye suç atmak değil ama okadar alternatif müzik yapan jazz-blues-funk vb müzik yapanların süründüğü 'Seni sevdim kafama sıktım yaaar' diyeninse iş bulduğunu düşününce kusura bakmayın evet problem talepte. Peki talebi belirleyen kim ....

roni

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen roni »

Ben mix te tepe noktayı -5-6 db de bırakıyorum. Mastering de ise maximize ile yükselterek tepe noktayı - 0,2 db de tutuyorum. zaten sıfır db üstü distontion a uğruyor. limiter i -0,2 , 0,3 civarında tutuyorum. Sizler ortalama db değerinden bahsetmişssiniz ben tepe noktasını yazdım.

Aslında 1-2 kez mixte -2 db civarında bırakıp mastering tede maximize yi çok az kullandığım oldu ve bir fark hissedemedim. Belkide öyle daha sağlıklıdır.

Acemi
Mesajlar: 17
Kayıt: 01 Şub 2015, 23:11

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Acemi »

Mac kullanıyorum,Yosemite yeni kurdum.Logic Pro x ve Cubase 8 Pro ve Protools 11 kurdum.Pluginlerin hepsini 64 bit kurdum.Çünkü stabilite çok önemli.Zamanla yarışırken önemli bir projenin ortasında aniden masaüstü ile karşılaşmak üzücü bir durumdur! Sadece Audio Acustica Nebula 3 haricinde 32 bit plugin kullanmıyorum. Nebulayı Live 32 sayesinde kullanıyorum.64 bit AU sürümünü en yakın zamanda satın alacağım.
Uad dsp kartları ve pluginlerini sattım.Sebebine gelince native pluginlerle (Waves,Plugin alliance. vs) uad pluginleri arasındaki farklar Sonnox eq ile Dmg Eq arasındaki farklar gibi.Sadece bir kaç alternatifsiz (Massive) plugini var. Uad firmasının iddiası gerçek aletine en yakın emulasyon biziz felsefesi.Tabi bu mümkün değil hiç bir zaman gerçeği olamaz.Diğer pluginlerde gerçek aletlerden esinlenerek yapılıyor.Uad sadece ben gerçeğine en yakınım ve doğalım diyor.Tartışmalı bana göre.Her pluginin kendine has bir imzası var.Bazı seslerde Native pluginler uad a üstünlük sağladığı gibi uad pluginleri de nativlere üstünlük sağlayabiliyor.Kişisel yorumum.Yüklü projeler çağırırken uad pluginleri faydalı.Kanallarınızda çok audio varsa ve her kanalda uad plugini kullanmışsanız.Projeniz 2 dakikada açılıyorsa,nativlerde bu süre 2-3 katına çıkabiliyor.Zamanla yarışanlar için bir artı.Yine de bütçe sorunu olmayanlar alıp kullanabilir.Benim kişisel yorumum.İşlemciler ve native pluginler bu kadar gelişmişken, dsp kartlar sadece renk olur. Uad pluginleri kaliteli tabi diğerleri de (waves,Softube...vs). Uad pluginlerinin ve kartlarının hatırı sayılır ücreti var.Karar sizin.

Günümüzdeki daw ların içinde hazır gelen pluginler oldukça iyi. Mix i tamamen Protools,Logic ve Cubase üzerinde pluginleri kullanılarak yapılmış bir sürü yapıtlar var.İllaki 3.parti kuracaksanız. Waves,Plugin alliance,Sonnox,Softube,Sonalksis... Belli başlıları.Şu bundan daya iyi diye bir şey yok.Hepsinin kendine göre imzası var ve her sese her plugin gitmiyor.Tamamen kişisel bir olay.Her müzisyenin kafasında bir sound var.Bu soundu hangisi ile yakalıyorsan en iyisi odur.Bazen en iyisi ücretsiz bedava pluginler bile olabilir.

  1. parti plugin kullanmadan logic pluginlerini kullanarak yaptığım mix i ve yine logic üzerinde 3. parti plugin kullanarak yaptığım mix i dinleyince, 3. parti pluginsiz hali hoşuma gitmişti.

Kanallara eq harici nadiren bir kaç insert plugin kullanıyorum.Compressor vs.. gibi pluginleri, grup şeklinde uyguluyorum.Waves ssl-g ve e genellikle kullandıklarım.Nebuladan ssl serisi emulasyonu ayrı bir bus ta kullanıyorum.Toplam 2-3 kanal send reverb yeterli oluyor.Logic Space, Lexicon, 2CA, kullanıyorum.

Önemli olan hepsini kurmak değil.Kurduğunuz her bir plugini iyi tanımak.Stereo imajın daralmaması çok önemli.Bu yüzden Compressor abartmadan kullanmak ve olabildiğince compressor yerine limiter tercih etmek daha iyi netice veriyor.

  1. parti plugin olarak sadece Nebula,Waves,Plugin Alliance ve Lexicon.Diğerlerini pek kurmuyorum.Sonuç itibarı ile hepsi plugin.Nebula emulasyonları özellikle eq larını beğeniyorum.Bas ve tiz sesleri nebula ile boot ederseniz diğerlerinden ayrıldığını fark ederseniz.

Protools,logic,cubase son sürümlerini kullanıyorsanız 3. parti pluginleri olmadan da harika mix oluyor.

Mix in anası eq ise babası reverb olsa gerek! En babası da Analog ekipmanlar.

En son Acemi tarafından 02 Şub 2015, 00:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
genarro
Mesajlar: 23
Kayıt: 19 Mar 2012, 11:12

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen genarro »

waves dışında kullandığınız ve tavsiye edeceğiniz tape simulator ve trigger önerileriniz var mıdır?

Acemi
Mesajlar: 17
Kayıt: 01 Şub 2015, 23:11

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Acemi »

[QUOTE=genarro;23801]waves dışında kullandığınız ve tavsiye edeceğiniz tape simulator ve trigger önerileriniz var mıdır?[/QUOTE]

UAD Studer A800
UAD Ampex ATR-102
Slate Digital VTM
Waves Kramer
Waves J37
Nomad Factory MAGNETIC II
Avid Reel Tape Saturation
Crane Song Phoenix II
Nebula Analog Tape Collection

En iyisi diye soruyorsan,en iyisi diye bir şey yok.
UAD pluginlerini ilk açtığımda mükemmel dedim.
Zaman geçtikçe diğerleri de mükemmel geldi.

Kısaca hangisi o parçanıza ya da çalışmanıza iyi geliyorsa onu kullanın.
Daha iyisi diye bir şey yok.Bazen waves, bazen Nebula, bazen Uad, bazen Crenesong kulağıma daha iyi gelebiliyor.Sonuç itibari ile orjinal bant değil bunlar.Adı üstünde simülasyon.
Simülasyon un iyisi kötüsü olmaz.Renkler,zevkler ve beğeniler farklıdır.Bu çok doğal.

genarro
Mesajlar: 23
Kayıt: 19 Mar 2012, 11:12

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen genarro »

teşekkür ederim. uad ve slate digital bana göre de iyi pluginler dostum biliyorum ama lisanslı satın almak gerekiyo. waves e alternatif bi şey varmıdır diye sordum. iyi plugin o da ama çok ağır ve ramden çok yiyo...

Bestematik
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2713
Kayıt: 26 Oca 2014, 10:14
İletişim:

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen Bestematik »

[QUOTE=genarro;23825]teşekkür ederim. uad ve slate digital bana göre de iyi pluginler dostum biliyorum ama lisanslı satın almak gerekiyo. waves e alternatif bi şey varmıdır diye sordum. iyi plugin o da ama çok ağır ve ramden çok yiyo...[/QUOTE]

Bulabilirsen Nebula Alex B. cdsoundmaster ve Henry Olanga Vector leri var..Onlar bana göre baya iyi..Onun dışında belki Tape Emulation değil ama Sonimus Satson öneririm..Her kanalın en başına koyuyorum..

Bütün bunlar dışında Duy firmasının tape emulation ı mükemmel..Duy Tape ve Duy valve olmak üzere çok güzel iki plugini var..Şiddetle tavsiye ederim..Magix Analog Modelling Suite de işini görebilir..

Zaten diğer alternatifleri Acemi nickli arkadaşımız yazmış..

İmac İ5 - Apogee Duet 2 - Dynaudio BM5A - SE X1 - Audio Technica ATH-M50 - M-Audio K.eystaion 61 - Yazılımlar : Cubase Pro 8 - Eiosis Air EQ - Dell 23 Ips
mutti159
Yeni Üye
Yeni Üye
Mesajlar: 87
Kayıt: 10 Tem 2012, 12:50

Hangi EQ-Comp-Reverb Plugin kullanıyorsunuz ?

Mesaj gönderen mutti159 »

Slate vst hakkında bu aralar yaşadığım bir şeyi paylaşayım sizlerle :) Sitesinden Free License ve Tape vst'sinin demosunu indirdim. Gmailime gelen Aktivasyon koduyla Free License olan vst'mi aktif ettim. Ertesi gün tekrar cubase açtığımda tekrardan aktivasyon aşaması geldi aynı kodla tekrar aktif ettim :) Farkettim ki ufak bir açık var :) Aktif etmemize rağmen tekrardan bilgisayar açıldığında aktivasyon kısmı geliyor ve aynı kodla aktif edebiliyorsak ve aynı şey demo vstler içinde geçerliyse sanırım slate vst'lerine para vermemize gerek kalmayacak :D Henüz cesaret edip demo olanı aktifleştirmedim. Ama kısa süre sonra onuda gerçekleştireceğim ve aynı sonuçla karşılaşırsam paylaşırım buradan :)

Cevapla

“Mix” sayfasına dön