SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Cevapla
Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

Bir kaç gün önce Emre Bey ile telefonda görüşürken öğrendim. SPL yeni bir masterin kompresör çıkarmış : IRON

Emre Bey'in dediğine göre müthiş bir cihazmış. Bu cihaz da 120V teknolojisi ile çalışıyormuş. Ama tabii fiyatı el yakıyor. Thomann fiyatı 4399.-Euro :)

Bu ay içinde SPL'den gelecek sevkiyat içerisinde bu ürün de bulunacakmış. İlgilenenlerin dikkatine...

http://spl.info/en/products/processing/ ... rview.html

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
gitarist1975
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1287
Kayıt: 14 Ara 2012, 17:13

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen gitarist1975 »

Baris buyuk kendi studyosuna aliyor abi. Face te yazmisti.

Rme babyface pro-spl mark 2- jz v 12-se z 3300-rode k2-nt5 stereo pair-dynaudio bm5 a
Desktop i7 2600k-32gb ram
Mehmet Uzunosmanoğlu
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 2545
Kayıt: 25 Mar 2014, 02:05
Has thanked: 77 time
Been thanked: 43 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Mehmet Uzunosmanoğlu »

[QUOTE=gitarist1975;33020]Baris buyuk kendi studyosuna aliyor abi. Face te yazmisti.[/QUOTE]

Doğrudur İskender. Ben Facebook kullanmadığım için göremiyorum tabii. Gerçi bir ara kompresör lafları etmişti ama bunu kast ettiğini bilmiyordum. :) Kaç adet getirttiklerini sormayı da akıl edemedim.

Yamaha Clavinova CVP-503 / Roland Integra7 / Roland SonicCell / Roland Pro-E / Korg M1 / SPL Director DAC / PMC Twenty 5.22 / SPL Performer s800 Stereo Power Amplifier / SPL Phonitor Mini / AKG K712 Pro / Audio Technica ATH-M50x / Vovox Enstrüman ve Monitör Kabloları / Vovox Power Kabloları / PC i7 4 Gb 256 Gb SSD Win7 / Sony i5 12 Gb 500 Gb SSD Win10 Pro
yavuzy
Moderator
Moderator
Mesajlar: 184
Kayıt: 19 May 2015, 22:28
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen yavuzy »

Hiend'in de en yüksek noktalarında bir fiyatı var ancak daha önce çıkardıkları eq ve line mikserlerde de aynı hataya düştüler bence. Bu fiyatı bir eq veya compressor'e vereceksem (ki kanal başı maliyeti bundan daha yüksek mono Retro 176 varimu compressor'üm var) bu marka SPL olmazdı. O işin uzmanı markayı tercih ederdim.

Ayrıca bu tip çok pahalı cihazlarda özellikle rüştünü ispat etmiş marka ve modelleri seçmeye çalışmalı. Marka çok iyi olsa da yeni çıkan modeli için 1-2 yıl beklemek, modelin piyasada oturduğunu görmek, ikinci el satış potansiyeli açısından önemli. Çok fazla fail eden, bir süre sonra üretimden kalkan model mevcut. Klasikleşmiş cihazları veya modern klasik olmuş modelleri almak daha mantıklıdır çoğu zaman. (API, SSL, Manley,AMS Neve, Rupert Neve,Tubetech vs) Bu markalarda fiyatlar hiend'in orta seviyeleridir. Cihazlar klasikleşmiş ve ikinci el piyasası hareketlidir. Alım satımda fazla zarar edilmez.

Veya tam butik tarafa yönelmek de bir alternatif. (yani el yapımı, sınırlı sayıda üretilen cihazlar, markalar, örneğin K.N.I.F. ,Pendulum, Gyraf, E.A.R, Maselec,Shadow Hills, Retro Instruments,Thermionic Culture vs) Butik taraftaki çoğu markayı muhtemelen ilk defa duydunuz. Bu seviyede klasiklerden daha iyi diyemeyiz ama isviçreli butik küçük saat atölyelerine benzetebiliriz. En iyiyi arayan ustaların atölyelerinden birer birer çıkmış cihazlar.

SPL hi-end giriş seviyesi cihazların yanına 120v teknolojisi ile hiend'in pahalı ucuna da bir seri sundu. Bunun yanısıra Vitalizer, Transient Designer gibi türünün tek örneği çok güzel cihazları mevcut. 120 V mastering mixer kabul gördü, mantıklı da bir çıkış noktası vardı.

Ancak iş outboard eq,compressor'e gelince iki kez düşünmek lazım. Burası çok dolu bir ürün kategorisi. Örneğin birkaç yıl evvel SPL Passeq mastering eq çıktı, pasif eq olarak Massive Passive, Gyraf, KNIF gibi alternatifler varken tercih edilmesi zor.

Neos adı ile 120v Line Summing Mixer yaptılar, müziktek zamanı tartışmıştık, fiyatı çok uçuki, o fiyata çok daha fonksiyonel alternatifler var. SSL varken temiz / clean mixer ihtiyacım için SPL tercih etmem örneğin. 10bin USD'ye 12 fader - 24 kanal (12 stereo) bomboş bir line mikser mantıklı gelmiyor.

Madem illa ki Iron istiyorum, gider Shadow Hills Mastering Compressor alırım. Ki bu tip iron comp yerine bir adet punchy hızlı comp (SSL G gibi) + bir tane yavaş ve renkli varimu alırım (Manley veya Gyraf vs). Hem seri hem de duruma göre tek tek kullanma şansım olsun.

2-3 farklı tür hiend compressor (varimu, fet,opto vs.) gibi bir dinamik palet içinden seçim yapma şansını tek ve pahalı bir
Shadow Hills, SPL vs. iron stili compressor'e de ayrıca tercih ederim. Bütçe varsa ne ala fakat sadece 1 iron mı yoksa 2-3 farklı comp mu dersen alternatifli olanı seçerim ki elimde mutlaka bir vari mu ve bir adet F.E.T aynı anda bulunmalı.

Aynı şey eq'lar için de geçerli. Mastering analog process olacaksa, bir adet pasit tüplü, bir tane temiz parametrik, bir tane de tiz veya bas frekanslarda çok farklı sonuç verebilen 3. alternatif eq ( dangerous bax eq, a designs hammer, UBK Clariphonic vs) olmasını tercih ederim.

Setup'ımı da bu şekilde tercihler yaparak kurdum. Hiçbir cihaz tek başına mükemmel değil, hepsinin iyi yaptığı şeyler ve teknik limitleri var. Aynen farklı renklerde birkaç preamp'ımız olsun dediğimiz gibi mastering için de farklı alternatiflerin elimizde olması büyük avantaj.

Sınırsız veya yüksek bütçeler için o.k. tabi ki, ama mastering için elimdeki tek compressor'un bu olmasını istemezdim.

En son yavuzy tarafından 02 Eki 2015, 07:41 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

[QUOTE=yavuzy;33027]Hiend'in de en yüksek noktalarında bir fiyatı var ancak daha önce çıkardıkları eq ve line mikserlerde de aynı hataya düştüler bence. Bu fiyatı bir eq veya compressor'e vereceksem (ki kanal başı maliyeti bundan daha yüksek mono Retro 176 varimu compressor'üm var) bu marka SPL olmazdı. O işin uzmanı markayı tercih ederdim.

Ayrıca bu tip çok pahalı cihazlarda özellikle rüştünü ispat etmiş marka ve modelleri seçmeye çalışmalı. Marka çok iyi olsa da yeni çıkan modeli için 1-2 yıl beklemek, modelin piyasada oturduğunu görmek, ikinci el satış potansiyeli açısından önemli. Çok fazla fail eden, bir süre sonra üretimden kalkan model mevcut. Klasikleşmiş cihazları veya modern klasik olmuş modelleri almak daha mantıklıdır çoğu zaman. (API, SSL, Manley,AMS Neve, Rupert Neve,Tubetech vs) Bu markalarda fiyatlar hiend'in orta seviyeleridir. Cihazlar klasikleşmiş ve ikinci el piyasası hareketlidir. Alım satımda fazla zarar edilmez.

Veya tam butik tarafa yönelmek de bir alternatif. (yani el yapımı, sınırlı sayıda üretilen cihazlar, markalar, örneğin K.N.I.F. ,Pendulum, Gyraf, E.A.R, Maselec,Shadow Hills, Retro Instruments,Thermionic Culture vs) Butik taraftaki çoğu markayı muhtemelen ilk defa duydunuz. Bu seviyede klasiklerden daha iyi diyemeyiz ama isviçreli butik küçük saat atölyelerine benzetebiliriz. En iyiyi arayan ustaların atölyelerinden birer birer çıkmış cihazlar.

SPL hi-end giriş seviyesi cihazların yanına 120v teknolojisi ile hiend'in pahalı ucuna da bir seri sundu. Bunun yanısıra Vitalizer, Transient Designer gibi türünün tek örneği çok güzel cihazları mevcut. 120 V mastering mixer kabul gördü, mantıklı da bir çıkış noktası vardı.

Ancak iş outboard eq,compressor'e gelince iki kez düşünmek lazım. Burası çok dolu bir ürün kategorisi. Örneğin birkaç yıl evvel SPL Passeq mastering eq çıktı, pasif eq olarak Massive Passive, Gyraf, KNIF gibi alternatifler varken tercih edilmesi zor.

Neos adı ile 120v Line Summing Mixer yaptılar, müziktek zamanı tartışmıştık, fiyatı çok uçuki, o fiyata çok daha fonksiyonel alternatifler var. SSL varken temiz / clean mixer ihtiyacım için SPL tercih etmem örneğin. 10bin USD'ye 12 fader - 24 kanal (12 stereo) bomboş bir line mikser mantıklı gelmiyor.

Madem illa ki Iron istiyorum, gider Shadow Hills Mastering Compressor alırım. Ki bu tip iron comp yerine bir adet punchy hızlı comp (SSL G gibi) + bir tane yavaş ve renkli varimu alırım (Manley veya Gyraf vs). Hem seri hem de duruma göre tek tek kullanma şansım olsun.

2-3 farklı tür hiend compressor (varimu, fet,opto vs.) gibi bir dinamik palet içinden seçim yapma şansını tek ve pahalı bir
Shadow Hills, SPL vs. iron stili compressor'e de ayrıca tercih ederim. Bütçe varsa ne ala fakat sadece 1 iron mı yoksa 2-3 farklı comp mu dersen alternatifli olanı seçerim ki elimde mutlaka bir vari mu ve bir adet F.E.T aynı anda bulunmalı.

Aynı şey eq'lar için de geçerli. Mastering analog process olacaksa, bir adet pasit tüplü, bir tane temiz parametrik, bir tane de tiz veya bas frekanslarda çok farklı sonuç verebilen 3. alternatif eq ( dangerous bax eq, a designs hammer, UBK Clariphonic vs) olmasını tercih ederim.

Setup'ımı da bu şekilde tercihler yaparak kurdum. Hiçbir cihaz tek başına mükemmel değil, hepsinin iyi yaptığı şeyler ve teknik limitleri var. Aynen farklı renklerde birkaç preamp'ımız olsun dediğimiz gibi mastering için de farklı alternatiflerin elimizde olması büyük avantaj.

Sınırsız veya yüksek bütçeler için o.k. tabi ki, ama mastering için elimdeki tek compressor'un bu olmasını istemezdim.[/QUOTE]

Hiend cihaz alacaklara adeta başucu kitabı niteliğinde bilgiler vermişsiniz.

Üstad sağ ol, var ol.

Daha önce önerileriniz doğrultusunda cihazlar aldım ve bu sayede dönüm noktası sayılacak deneyimler yaşadım.

Teşekkür ederim.

Kullanıcı avatarı
Barış Büyük
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 91
Kayıt: 02 Ağu 2014, 20:37
DAW: Protools Ultimate HD. Logic Pro X.
Şehir: İstanbul
Has thanked: 28 time
Been thanked: 117 time
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Barış Büyük »

Yavuz’cum selamlar. Nasılsın? Uzun zaman oldu, konuşamadık, kısmet bu forum’aymış :)

SPL ve genel high-end ürünler ile ilgili yorumlarını okudum. Ben de fikirlerimi yazmak istedim. Aşağıda senin başlıkların altına yazıyorum.

Hiend'in de en yüksek noktalarında bir fiyatı var ancak daha önce çıkardıkları eq ve line mikserlerde de aynı hataya düştüler bence. Bu fiyatı bir eq veya compressor'e vereceksem (ki kanal başı maliyeti bundan daha yüksek mono Retro 176 varimu compressor'üm var) bu marka SPL olmazdı. O işin uzmanı markayı tercih ederdim.

SPL Iron’ın fiyatı high-end’in en yüksek noktalarında değil, ortalarında (http://vintageking.com/outboard/masteri ... rder=price). Mesela Crane Song, Manley, Shadow Hills, Thermionic Culture, Weiss, Elysia filan SPL Iron’dan daha pahalı...

Geçmişten günümüze o kadar fazla compressor, eq, vs tasarlandı ki artık bu konu bir “sır” olmaktan çıktı. “İşin uzmanı”nın kim olduğu konusu da artık çok geçerli değil. Bu aslında sadece outboard ekipman için de geçerli değil, AD/DA, hoparlör, vs gibi tasarımlarda da hiç beklemediğiniz bir firma çıkabiliyor ve sizi şaşırtabiliyor (örnek; Antelope Audio, Benchmark Media). Mesela 2 sene kadar önce burada marka/modelini yazmak istemediğim (ve TR’a da henüz gelmeyen) ve yeni üretime başlamış bir firmanın compressor’ü, fuarda dinlediğim high-end compressor’ler arasında en güzeliydi diyebilirim (tracking veya mix-buss için). Veya Benchmark Media ilk çıktığında yine fuarda dinlediğimde çok beğenmiş ve TR’a BL Müzik olarak getirmiştik. O dönemde hepinizin de bildiği bazı AD/DA çevirici konusunda “uzmanlaşmış” markalara takılıp kalsa idik, şu an onlardan çok daha kaliteli ses veren Benchmark’ı ben (ve benim gibi birçok kişi) kullanamıyor olurdu :) Yine mesela Antelope Audio’nun “Orion 32”si 32-kanal AD/DA çevirici olarak yeni sayılacak bir firma için müthiştir.

Özetle, müzik işinde fazlasıyla açık fikirli ve önyargısız olmak lazım diye düşünüyorum. Bu iş bir “araba” almaya benzemez ve tam da o yüzden bizlerin kullanacağı pro-audio ekipmana “Mercedes veya BMW al, garantidir” gibi yaklaşamayız...

EQ ve Line Mixer’lerde SPL’in hataya düşmüş olduğu fikrini ise kabul edemiyorum. Sebebi de şu; SPL Passeq son derece müzikal, aynı zamanda da 120V teknolojisi ile inanılmaz bir dynamic range’e sahip, son derece “sessiz” bir üründür. Bu teknolojinin detaylarını ben SPL’in kendisinden dinlemiştim. O detaylara girmeyeceğim ancak şu kadarını söyleyebilirim; Dynamic Range SPL’de 143dB iken bu işin uzmanı dediğimiz örneğin Manley Massive Passive’de 120dB... Aradaki 23dB’lik farkın ne demek olduğunu ve aralarında bu anlamda ne kadarlık bir fark olduğunu herhalde anlatmama gerek yoktur (3dB’lik bir fark ses sinyalinin yüksekliğinde 2 katı anlamına gelir, burada 23dB’lik muazzam bir fark var). İşte bu sebeple SPL’in “120V teknolojisi” özellikle mastering’de rakiplerine oranla çok ciddi bir fark yaratıyor, seste kirlilik en düşük sinyal seviyelerinde bile “0”. Yine bu sebeple, SPL’in mastering console’ları tüm dünyada çok tercih ediliyor. Maliyetli bir üretim... Ancak, yine SPL’in söylemesine göre herhangi bir firma bu teknolojiyi ürünlerinde bugün kullanma kararı alsa o kadar fazla AR-GE’ye (araştırma-geliştirme) ihtiyaç duyacaklar ki yapmaları seneler alır, SPL buna yıllar önce başlamış, şu anda da hiçbir firma için bu teknolojiye dönmek fizibıl değil.

Ayrıca bu tip çok pahalı cihazlarda özellikle rüştünü ispat etmiş marka ve modelleri seçmeye çalışmalı. Marka çok iyi olsa da yeni çıkan modeli için 1-2 yıl beklemek, modelin piyasada oturduğunu görmek, ikinci el satış potansiyeli açısından önemli. Çok fazla fail eden, bir süre sonra üretimden kalkan model mevcut. Klasikleşmiş cihazları veya modern klasik olmuş modelleri almak daha mantıklıdır çoğu zaman. (API, SSL, Manley,AMS Neve, Rupert Neve,Tubetech vs) Bu markalarda fiyatlar hiend'in orta seviyeleridir. Cihazlar klasikleşmiş ve ikinci el piyasası hareketlidir. Alım satımda fazla zarar edilmez.

Bu görüşe de kısmen katılıyorum. Ülkemizde (ve hatta dünyada) bazı markalar bir anda “moda” oluyor ve daha sonra modası geçince istediği kadar bilindik olsun, ikinci elleri zor satılıyor. Örnek; Avalon AD2022 çok kaliteli high-end bir mic-pre’dir. TR’a da ilk getiren bizleriz –hatta ilk kullananlardan biri ben, biri de ağabeyim Levent Büyük’tür. Gel zaman, git zaman ürünün “modası” geçti (nasıl bir kafa ise anlamıyorum, o ayrı :D). Ben de sadece stüdyomda “renk” anlamında değişiklik yapmak amaçlı çok uzun süre ve gayet de makul bir fiyata ürünü satılığa çıkarttım. Satılmadı... Hala da aynı ürünü kullanıyorum :) High-end ürünleri satmak özellikle ülkemizde hakikaten zordur. Buyrun deneyelim mesela; Elimde olan Manley Variable MU mastering compressor’ümü satıyorum. Hem de T-Bar modifikasyonlu... 6.500 USD + KDV = 7.670 USD liste fiyatı var. 5.000 USD diyorum. Bence fena da bir fiyat değil (%35 ucuz). Bakalım ne zaman satılacak :) Dediğim gibi pro-audio işinde ve özellikle de high-end tarafında sevdiğiniz, beğendiğiniz, sizin işinize yarayacak cihaz ne ise ona bakmanız gerek. İkinci eli nasıl olur, nasıl satılır, kim alır diye düşünmeyin boşuna... Hatta konu buraya gelmişken sana sorayım; hatırladığım kadarı ile PMC IB2S hoparlörün vardı. Süper de bir hoparlör. Satılığa çıkartırsan sence kaç kişi almak için seni arar? Veya şöyle diyeyim; bu ürünü tercih ederken “acaba ikinci elini satabilir miyim?”, diye düşündün mü? :) Elbette düşünmedin. Çünkü en iyisi olduğunu biliyordun ve en iyisini aldın, nokta! :claps:

Veya tam butik tarafa yönelmek de bir alternatif. (yani el yapımı, sınırlı sayıda üretilen cihazlar, markalar, örneğin K.N.I.F. ,Pendulum, Gyraf, E.A.R, Maselec,Shadow Hills, Retro Instruments,Thermionic Culture vs) Butik taraftaki çoğu markayı muhtemelen ilk defa duydunuz. Bu seviyede klasiklerden daha iyi diyemeyiz ama isviçreli butik küçük saat atölyelerine benzetebiliriz. En iyiyi arayan ustaların atölyelerinden birer birer çıkmış cihazlar.

Bu konuda da BL Müzik vesilesi ile birebir üreticilerin içinde olduğum için bir konuyu açmak isterim; Butik veya değil –bir çok marka üretim aşamasında bizlerin bilmediği ancak üreticilerin çok yakınen takip ettiği kişilerden ciddi destek alıyorlar –hatta çoğunu da onlara tasarlatıyorlar. Bazıları direkt olarak o kişilerin “ismini” satış amaçlı ürünlere de yazıyor. Mesela sE firmasının Rupert Neve mikrofonları veya Munro Sonic firmasının Dynaudio hoparlörlerinin tasarımcısı Andy Munro’nun ismini kullanması gibi... Veya Dave Smith Instruments’ın sahibi Dave Smith firmasını kurmadan evvel Roland’a, Korg’a (çığır açan Wavestation Synth’i yapan kişidir!), vs inanılmaz ürünler tasarlamıştır mesela... Bazıları ise bu tarz kişilere ödeme yapıp, sadece kendi firmasının ismini kullanıyor (örnek; Korg Wavestation). O yüzden yine bu noktada olaylara ve ürünlere “firma” bazlı bakmak bizleri yanlış yola sürükler. Direkt olarak ürünü dinlemek ve öyle yorum yapmak daha sağlıklı ve doğru olacaktır...

SPL hi-end giriş seviyesi cihazların yanına 120v teknolojisi ile hiend'in pahalı ucuna da bir seri sundu. Bunun yanısıra Vitalizer, Transient Designer gibi türünün tek örneği çok güzel cihazları mevcut. 120 V mastering mixer kabul gördü, mantıklı da bir çıkış noktası vardı.
Ancak iş outboard eq,compressor'e gelince iki kez düşünmek lazım. Burası çok dolu bir ürün kategorisi. Örneğin birkaç yıl evvel SPL Passeq mastering eq çıktı, pasif eq olarak Massive Passive, Gyraf, KNIF gibi alternatifler varken tercih edilmesi zor.

Daha önce yukarıda da belirttiğim gibi gerçek profesyoneller ürünlere “marka” bazlı bakmazlar. X markanın çıkarttığı bir ürün çok iyi olabilirken, yine aynı markanın çıkarttığı ikinci bir ürün çok kötü, ya da kişinin ihtiyacını görmeyecek bir ürün olabiliyor (T-Shirt değil ki bunlar atıyorum gözümüz kapalı “ben Adidas t-shirt alırım” diyebilelim). Bunun örnekleri çok yaşandı, marka/model vererek belirtmek istemiyorum –malum aynı zamanda BL Müzik’in ortağıyım... O yüzden “dinlemek ve test etmek” şart... Direkt olarak “marka-bazlı” ürün alımı son derece yanlıştır.

Neos adı ile 120v Line Summing Mixer yaptılar, müziktek zamanı tartışmıştık, fiyatı çok uçuki, o fiyata çok daha fonksiyonel alternatifler var. SSL varken temiz / clean mixer ihtiyacım için SPL tercih etmem örneğin. 10bin USD'ye 12 fader - 24 kanal (12 stereo) bomboş bir line mikser mantıklı gelmiyor.

Dediğin gibi bu konu tartışılmıştı müziktek’de. Ancak, SSL vs SPL benzetmesi uygun değil çünkü SSL de SPL’in yanında inanılmaz gürültülü kalıyor. Aslında ürün tercihi “nasıl bir sound” istediğine bağlı... Mesela şöyle bir kurguda sen SSL mi, SPL mi tercih ederdin? Ağırlıklı klasik müzik mix’i yapıyorsun. Dinamikler çok yüksek. Eserlerin bazı yerlerinde seviye o kadar düşüyor ki (mesela tek keman kalıyor ve çok yumuşak çalıyor ve sonrasında tüm orkestra giriyor ve inanılmaz bir dinamik aralık var) ve müziğin hem çok düştüğü yerde hem de tansiyonun yükseldiği anda çok temiz ses elde etmek istiyorsun. İşte bunu SPL Neos, SSL’den çok çok daha iyi yapabilecek potansiyelde... Veya bir Heavy Metal grubunun mix’ini yapıyorsun, SPL’in verdiği geniş dinamik aralığına ve sessizliğe ne kadar ihtiyacın olabilir? Gibi... Tamamen ihtiyaçlarla ilgili bir durum. Bana sorarsan ben her türlü “gürültüden arınmış ve dinamiği yüksek” mixer’i tercih ediyorum an itibari ile ve o yüzden mastering console olarak da SPL DMC aldım. Sound’u kirletmek, gürültü katmak çok kolay. Ama hassas çalışıyorsan ve sesin orjinaline sadık kalmak ve kontrolü ele almak istiyorsan önünde summing mixer anlamında en iyi çıkan alternatif SPL Neos! Fiyatı ne olursa olsun farketmez... Mesela Erkan Altınok TR’ın en iyi film mix’i yapan adamlarından birisidir, yüzlerce üst düzey filmde imzası vardır. Mixer olarak SPL Neos kullanıyor. Sebebi de yukarıda anlattıklarımdır ve isterse SSL de alabilirdi. İşinde full profesyonel olan biri için ihtiyacını görecekse ve kafasındakini ortaya çıkartacaksa 3-5 bin dolar farklar hiçbir şeydir...

Madem illa ki Iron istiyorum, gider Shadow Hills Mastering Compressor alırım. Ki bu tip iron comp yerine bir adet punchy hızlı comp (SSL G gibi) + bir tane yavaş ve renkli varimu alırım (Manley veya Gyraf vs). Hem seri hem de duruma göre tek tek kullanma şansım olsun.

Bu noktada hemen şu soruyu sana sormam lazım; Denedin mi? Dinledin mi? Ben Shadow Hills ve SPL’i hem de birkaç kez ve üstüste dinledim. Benim kesinlikle mastering ve mix buss için SPL daha hoşuma gitti. Ayrıca, 120V olayı var –ki bunun özellikle high-end’deki önemi tartışılmaz! 120V teknolojisini bilmeyen arkadaşlar buradan inceleyebilir; (http://spl.info/en/products/processing/ ... ology.html) Shadow Hills bana göre tracking olarak daha başarılı bir compressor –ki bu yorumu daha önce bir dergide de okumuştum ama sebebini anlayamamıştım –sadece okumak yetmiyor bu işlerde... O dergide “mastering’den çok, tracking için daha iyi” gibi bir yazı vardı yanlış hatırlamıyorsam. Elbette kötü bir ürün değil, gayet güzel ve kişiye göre de değişebilir bu beğeni. Ancak, şunu söyleyebilirim; eğer ikisi arasında Shadow Hills’i beğenseydim, direkt olarak onu alırdım zaten...

2-3 farklı tür hiend compressor (varimu, fet,opto vs.) gibi bir dinamik palet içinden seçim yapma şansını tek ve pahalı bir Shadow Hills, SPL vs. iron stili compressor'e de ayrıca tercih ederim. Bütçe varsa ne ala fakat sadece 1 iron mı yoksa 2-3 farklı comp mu dersen alternatifli olanı seçerim ki elimde mutlaka bir vari mu ve bir adet F.E.T aynı anda bulunmalı.

SPL Iron ve benzeri üst sınıf bir compressor düşünüyorsanız zaten en az 4-5.000 Euro’yu gözden çıkartmanız gerekiyor. Bir de şunu atlamayalım; SPL Iron, bir “Mastering Compressor”dür. Ne demektir bu? Kullanılan komponentler olabilecek en üst seviyededir, potanslar yine üst kalite ve stepped control’dür. Bu kalitede komponentlerin kullanıldığı mesela 1 adet Vari-Mu ve 1 adet Opto compressor’ü SPL Iron fiyatına alabilmeniz gibi bir şansınız yok!

Bunca senelik tecrübem bana şunu öğretti; “kalitesiz cihaz alırsan paranı çöpe atarsın”. Hele ki high-end klasmanında isen zaten ucuz yollu 2-3 alet alıp çalışabilmen mümkün değil!.. Ben ve benim gibiler tek bir compressor alacak dahi olsa zaten 4-5 bin Euro’ları vermek zorunda... “Bütçen yoksa 1 tane SPL benzeri compressor alma, 2-3 tane farklı ama kalitesi düşük al” senaryosu, ileride mutlaka elde patlayan bir senaryodur. Tavsiye etmem. Bunu sadece SPL için söylemiyorum, genel görüştür...

Aynı şey eq'lar için de geçerli. Mastering analog process olacaksa, bir adet pasit tüplü, bir tane temiz parametrik, bir tane de tiz veya bas frekanslarda çok farklı sonuç verebilen 3. alternatif eq ( dangerous bax eq, a designs hammer, UBK Clariphonic vs) olmasını tercih ederim.

Bu da maalesef “mastering” için geçerli bir senaryo değil. Mastering’de analog cihazların MUTLAKA üst sınıf olma zorunluluğu var. Yoksa zaten mastering’e hiç bulaşmamak en sağlıklısı... Zincire bir tane “kalitesiz” cihaz koyduğunuzda, tüm sesi o seviyeye indirmiş oluyorsunuz –ki bu özellikle mastering’de hiç tercih edilen bir durum değildir...

Setup'ımı da bu şekilde tercihler yaparak kurdum. Hiçbir cihaz tek başına mükemmel değil, hepsinin iyi yaptığı şeyler ve teknik limitleri var. Aynen farklı renklerde birkaç preamp'ımız olsun dediğimiz gibi mastering için de farklı alternatiflerin elimizde olması büyük avantaj.

Katılıyorum... Ancak, düşük kalite ürünlerle olmasındansa, emin olun plug-in’ler ile yapılan mastering daha iyi sonuç verecektir.

Sınırsız veya yüksek bütçeler için o.k. tabi ki, ama mastering için elimdeki tek compressor'un bu olmasını istemezdim.

Bence detaylıca dinlemeden ve sadece “teknik” olarak cihaza bakılarak yapılmış bir yorum :) Çünkü tam tersini düşünüyorum. Tek bir compressor alacaksanız, birçok farklı karakterde ses elde etmenizi sağlaması açısından bence en iyisi bu olacaktır... 120V’un dayanılmaz sessizliği ve inanılmaz dinamiği de artısı ;)

Son bir not: SPL’den Iron siparişi verirken 4 adet istedik. Birisi de kendime idi. Ancak, ellerinde sadece 2 adet kalmıştı, tamamı satılmış... Sipariş daha yüklenmeden bize gelen bir adet de BL Müzik'de satıldı. Ürünü dinlemek isteyen olursa (Yavuz’cum, sana söylüyorum özellikle :)) Sarı Ev’e gelerek ürünü çok güzel bir duyum altında test edebilir.

En son Barış Büyük tarafından 02 Eki 2015, 14:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
yavuzy
Moderator
Moderator
Mesajlar: 184
Kayıt: 19 May 2015, 22:28
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen yavuzy »

Barışcığım Selamlar,

İyiyim, çok teşekkürler. Sen de iyisindir umuyorum. En kısa zamanda bir araya gelelim, arayı çok açtık.

Ben de cevap vermeye çalışayım. Hem de arkadaşlara bu sohbet üzerinden görüşlerimizi ve bilgilerimizi aktaralım.

Baştan açıklayayım, yanlış anlaşılma olmasın, ürünün ithalatçı firması - BL Müzik temsilcisi olarak değil Ses Mühendisi Barış Büyük kimliği ile değerlendirdiğini düşünüyorum. İnanmadığın ürünü satmayacağını da biliyorum. Sen beğendiysen muhtemelen o ürünü ben de beğenirim, senin değerlendirmelerine her zaman güvenirim. Ama daha çok beğendiğim bir ürün de çıkabilir veya başka nedenlerle farklı bir markayı tercih edebilirim (kişisel/subjektif beğeni, fiyat, ikinci el değeri, marka sempatisi) ama bu değil ki diğer ürün kötü. Tüketiciye satınalma kararını verdiren etmenler her zaman rasyonel değildir. Alıcısı mühendis olsa dahi.

Aynı sınıf bir BMW otomobil, Audi’den veya Mercedes’ten daha iyi denebilir mi? Hepsinin kendine göre üstün olduğu yerler var. Ki Audio biraz da kişisel zevklerin daha ön plana çıktığı bir alan.

SPL Iron vs. Shadow Hills
SPL Iron fiyatı 5bin $ civarı. Shadow Hills 7bin $ civarı olması lazım. (ABD fiyatları ile) Shadow Hills'i stüdyo ortamında yurtdışında yarım saat falan kurcaladım, hem de kendi dosyalarımı proses ederek. Benim beğenime hitap etmedi ki kurcaladığım tertemiz demo ünitesini %25 indirimle vermeyi teklif ettiler. Beğenseydim o gün çok uygun fiyata da alma şansım vardı, bütçem de mevcuttu. Satıcı arkadaş da epey zorladı, süper bir fiyat verdi ancak satın alacak kadar beğenemedim. Diğer taraftan Nurullah Çaçan'ın stüdyosunda epey zaman geçirdiğim Equinox cihazını ise hem özellikler hem de sound olarak çok beğendim. Her markanın da her cihazını beğenmek zorunda değiliz sanıyorum. Manley aşığı olup ELOP limiter'dan nefret eden insanlar var. Aynı şekilde seveni de çok ki hala üretiliyor. :cool: SPL de Shadow Hills de hiend'in yukarı tarafında yeni firma. ( kanal başı 2bin $ ve üzeri cihazlar diyelim) Uzman derken ben mesela bu işlerde daha eski Crane Song'un ve tasarımcısı Dave Hill'in marka ve tasarımcı algısı bende bu iki markadan da daha yüksek. Bu da satın alma kararının sübjektif tarafı. Veya bir Massenburg tasarımı eq veya compressor'ün algısı farklı. Onu da Dave Hill'den yukarıda bir yerde konumlar beynim. Bu belki benim ürün performansından bağımsız kararımı etkiler. Yabancılar buna wov factor de diyorlar. Pazarlamada brand / product perception diye geçer.

Iron'la Shadow Hills’in karşılaştırılma sebepleri her iki compressor'ün de klasik circuit'ların reprodüksiyonu değil de 2 stage’li özgün tasarımlar olması. ( Shadow Hills'de opto + vca stage'ler var, benzer şekilde Iron'da ise Vari-bias + Feedforward opto isolator ) İddialı panel tasarımları mevcut. Her iki cihazda esnek ton seçenekleri sunuyor. SPL’de farklı olarak inovatif bir unsur, 120 v teknolojisi öne çıkıyor. Mevcut yeni tasarımlar da eski tasarımların birleştirilmesi, farklı özellikler eklenmesi yoluyla elde ediliyor. Analog proses dünyasında compressor-eq anlamında yeni bir şey yapmak zor. Kompresör türleri, eq türleri belli. Tasarımcılar bunlar içinde dönecek mecburen.

Elimde tek compressor bu olsun istemezdim aslında eksik bir yorum, Shadow Hills ve henüz denemediğim Iron ve diğer hiend compressor'ler de dahil olmak üzere, mastering için tek bir compressor'um olsun istemezdim. Bu nedenle 3 tane master bus / mastering compressor'üm var, 3 tane de üst düzey eq var zaten. Hiçbir compressor tek başına en iyisi değil. Varimu istediğim parça oluyor, arkasına VCA ile traşlamak istediğim parça oluyor.Veya sadece ton için compressor kullandığım oluyor. Hepsini ben yaparım cinsi cihazlardansa her farklı circuit için bana en uygununu seçmeye çalışıyorum. Ama Iron compressor'üm olsun tabi ki isterim. Bakarsın beğenirim, elimdekilerden birini satıp Iron alırım. Bu konuda önyargım yok kesinlikle. Shadow Hill'in şu an talebi ve piyasası olduğu üzere bugün ikinci el değeri daha yüksektir. Yarın bu Iron lehine değişebilir.

SPL Passeq vs. Gyraf G14
SPL Passeq’yu da denedim, hatta almak için gözüme kestirmiştim 2 yıl kadar önce. Gyraf G14’ü de senin stüdyo ortamında denemediğini sanıyorum. Ben ikisini karşılıklı denediğimde (ki SPL bir gıdım daha ucuzdu, açıkçası kasa yerleşimini ve faceplate dizaynını da daha çok beğendiğim için Passeq seçerim diye düşünmüştüm) Filtrelerin seçimleri, etkisi, genel tüp soundu, her bandın bypass anahtarı olması gibi nedenlerle Gyraf’ı almıştım. Yanyana dinlemedim ama Manley Massive Passive’i duyduğum / bildiğim kadarı ile ona da tercih ederim. Bu benim tercihim, Gyraf iki Danimarkalı mühendisin küçük bir atölyede üretim yaptığı mütevazi bir firma, kendileri de hem elektronikçi hem mastering/mix mühendisi. Manley’in %1’i cirosunu bile yapmıyorlardır, kendilerine ve arkadaşlarına cihaz yapmak üzere yola çıkmışlar. Ama siparişi verdiğimde compressor’deki hipass filter’ı seçeceğin frekansa koyacak kadar da butikler ve cihazı tasarlayan adamla mailleşip istediğimi sorabiliyorum.Ancak satışlara bakılırsa, dünyadaki mühendislerin genel tercihi Manley yönünde.

Bu ne benim ne de onların yanlış bir karar verdiğini göstermiyor. Aynı şey SPL için de geçerli. Bugün SPL’in global cirosunun önemli kısmını bu hiend ünitelerden (mastering console, Neos, Passeq,Iron) değil diğer klasikleşmiş orta segment cihazlardan yaptığını tahmin ediyorum, hiend tarafında büyümeye çalışıyorlar. Ancak Manley’le kıyaslayınca Gyraf kadar olmasa da muhtemelen yine çok düşüktür. Bayisi olarak istersen SPL’e sor. Manley'in daha çok satıyor olması SPL’i yanlış bir marka yapmaz. Ama diğerlerinden iyi veya en iyisi de yapmaz.

120 volt Teknolojisi SPL vs SSL / diğerleri

Mastering konsol olarak bakarsak 120 volt bana mantıklı geliyor, çünkü fidelity’nin en yüksek olması istenilen alan. Bu şekil perfeksiyonist mühendisler için çok güzel bir gelişme. Ancak herhangi master bus/mastering compressor veya eq’da dip gürültüyü dert edecek bir durum yaşamadım veya headroom sorunum olmadı. Elimde headroom’u nispeten düşük tek cihaz Thermionic Culture Rooster. O da zaten saturasyon yapsın diye özellikle öyle üretilmiş gibi. Zaten mastering'de de kullanmıyorum. Kirlenmek güzeldir konulu bir cihaz. :)

Diğer taraftan SSL mikser Neos’a göre çok gürültülü dersek biraz haksızlık etmiş oluruz. SSL’in sessizliği yeterince sinir bozucu zaten.  Diğer taraftan ben gürültü düzeyi standart olan Tonelux OTB16 Summing Mixer kullanıyorum. Bu cihazın sessiz olma gibi bir kaygısı yok. OTB ile kanallarda hardware insert ile outboard da kullandığım bu yıl 2 tane akustik mix-mastering projesi oldu. Birisi yurtdışında Senfoni Orkestrası ile kaydedilmiş bir soundtrack, diğeri Babajim’de yaylı quartet ve akustik etnik sazlar ile perküsyonsuz, enstrümantal bir kayıt. İki kayıt da çok dinamikti. (piano ve forte bölümler arasında uçurum vardı) Herhangi bir durumda aman Tonelux’ı ve outboard’ları aradan çıkartayım, piano pasajlarda dip gürültü duydum veya duymasam da metre’lerde tespit ettim diyebileceğim bir sorun olmadı. Olsaydı zaten direkt in the box mix’e dönerdim. Malum elimdeki standart gürültülü bir summing mixer. (Her ne kadar API’ın çoğu efsane cihazını tasarlayan firmanın eski sahibi Peter Wollf’un bir tasarımı olsa da sessiz olsun diye yapılmamış) Headroom olarak ben dibini göremedim, clip ettiremedim şahsen. Kağıt üzeri değerlerinin de aman aman olduğunu zannetmiyorum, bakmadım bile.

Neos ve SSL arasında sonuçları bu kadar dramatik etkileyecek bir fark olsaydı soundtrack işi yapan tüm Holywood stüdyolarının Duality vs masalarını satıp in the box mix yaparak, birer Neos alıp summing’i onunla yapması gerekmez miydi? Veya in the box yapanların da mutlaka bir tane Neos alıp summing’i onunla yapardı, Neos satışları patlardı.

120v güzel bir şey ama SPL o ARGE parasını bana 10bin $’a 12 fader 24 kanal boş / analog bir mikser satarak ödettirmemeli diye düşünüyorum. Zaten 120 v ile ürün gamı genişler modeller de daha hızlı satılmaya başlarsa ürün maliyeti üzerindeki ARGE payı düşecektir. Mesela 2-3 yıl sonra Neos bence makul fiyat aralığı olan 6bin $ civarına inerse şaşırmayalım. Mastering konsol tarafında tabi ki koyacak, orada müşteri seçici, bütçesi büyük, o farkı istiyorsa parasını verecek.

İkinci El Değeri / Yeni Lanse Edilen Marka ve modellere İhtiyatlı Yaklaşma Sebeplerim

Bu seviyedeki cihazlarda zaten kötü ürün yok. Hepsi güzel, hepsini kullanan dünyaca kabul görmüş profesyoneller mevcut. Oyuncak değiller. SPL de işini iyi yapan bir firma. Ben Shadow Hills’in resell value’sunun, Iron lansmanı yeni yapıldığı üzere bugün itibari ile SPL’den daha yüksek olduğunu düşünürüm. (Almanya harici) Belki senin için Iron daha güzel, bir başkası Shadow Hills diyecek. Benim tercihim eğer iki cihazı da benzer şekilde beğendiysem, ekonomik anlamda ikinci eli daha kuvvetli bir marka olurdu. Bir Manley, Almanya dışında bir ülkede SPL’den daha hızlı satılır. Doğrudur Türkiye’de şu anda Manley bile zor satılır durumda, göreceli olarak son bir yılda gelirimiz %30 düştü USD/Euro kurların artışı ile. Zaten Türkiye, hiend cihaz kullanıcı sayısı çok sınırlı bir Pazar. Bu nedenle ikinci el satışı da yurtdışında alışveriş yaptığım broker’lar üzerinden düşünürdüm. Türkiye’de alışverişi hiend cihaz kullanan max 15-20 kişi/kurum vs kendi aramızda yapıyoruz zaten. 500 serisine de hiç girmeyişimin sebebi bu.

Konuşmuştuk, PMC’leri alırken evladiyelik aldım, satmayı düşünmedim. (Allah da sattırmasın) Satarken yarı fiyatına dahi satamayacağımı biliyordum. Hoparlörde kayıp kaçınılmaz. En iyisi olduğu için değil ,en iyilerinden biri olduğu için ve nearfield’de senin tavsiyen ile PMC kullanmaya başladığım üzere ve sound’una da çok aşina olduğum için main monitörlerde de PMC tercih ettim. Yukarıda da örnek verdim, bu kadar güzel cihazlar arasında en iyisi diye bişey yok. Değişik ihtiyaçlar ve zevkler için değişik opsiyonlar var. Ama benim için Türkiye’de yurtdışı ile paralel fiyatlarda satılan en iyi seçenek PMC idi. Ve çok memnunum.

Converter’dan ve hoparlörden örnek vermişsin orası başka bir dünya, dijital her geçen gün gelişiyor, daha iyi converter’lar çıkıyor. Hatta pluginler de hızla gelişiyor, analog cihazlara yaklaşıyor. (tam anlamıyla tabi ki yakalamaları yakın gelecekte mümkün gözükmese de) Yeniyi takip ederim. Bu işte köklü markalar Prism Sound, Crane Song, Apogee onlar da boş durmuyor. Yeni modeller çıkarırken benim de bir dönem çok zevkle kullandığım Benchmark veya Antelope gibi yeni markalar da sahaya çıktı. Dijitalde gelişme devam ediyor.

Hoparlörde ise PMC veya ATC gibi klasik markalar 10 yılda 1 model çıkartırken, Adam gibi markalar 2 yılda bir seri yeniliyor. Şahsen Adam monitörleri beğenmiyorum ve zorunlu olmadıkça kullanmam. (Türkiye bayisi okuyorsa darılmaz umarım) Ama birçok arkadaşım bu bu monitörleri çok beğeniyor, süper dengeli mixler çıkartıyorlar. Hangimiz doğruyuz? Benim gibi Adam sevmeyen de çok insan tanıyorum. Diğer taraftan PMC’yi beğenmeyen de çok var, biz ikimiz de çok beğeniyoruz ama. (Ben başka marka monitör kullanabildiğimi düşünemiyorum hatta) Tranmission Line teknolojisinin fiziksel durum nedeniyle yavaş olduğu için özellikle bas frekanslarda tepkilerinin doğal bulmadığını söyleyen yurtdışında isimli mastering mühendisleri mevcut. Onlara ne diyebiliriz? (Biz de ATL taraftarları olarak port’lu tasarımları beğenmiyoruz ama ATC’nin modelleri portlu ama sesi çok güzel)

Analog tarafında ise teknoloji aynı (120 v dışında bir gelişme görmüyorum )tasarımcılar paletten ana renkleri alıp karıştırarak atıyorum Van Dayk sarısı üretebiliyor. (Ressam Bob Ross rahmet istedi ) Sıfırdan sarı rengi bulan yok. Bu nedenle klasikler hala pahalı, hala ikinci el değerleri daha yüksek…

Benim de son dönemde çok beğendiğim Foote Control Mastering Comp (elimde benzer işi yapan Nail Comp olmasa bugün Foote alırdım) veya Dave Hill Titan var. Her iki model de yeni sayılır ancak çok beğeniliyor. Muhtemelen 2-3 yıl sonra modern klasik olarak gösterebiliriz. Benim için aynı süreç SPL Iron için de geçerli. Hiçbir cihazı çıktığı yıl almıyorum. Bu benim dikkat ettiğim bir şey, başkası beğenir direk alır.

Cihaz Seçimi ve Yorum yapma Prensiplerim

Ben firma temsilcisi değilim ancak kullanıcı olarak ilkleri getiren birisiyim biliyorsun. Türkiye’deki ilk Great River preamp’ı, Chandler Germanium’u, Retro 176’yı, A Designs Hammer EQ ve Nail Compressor’u , Tonelux OTB summing mixer’i getirdim, kullanıyorum. Bunun yanısıra klasikleşmiş ve yaygın kullanılan Crane Song IBIS ve Avocet, API 2500 gibi daha popüler cihazları da tercih ettim, illa ki yeni model olsun veya klasik olsun, butikçi olsun diye bir takıntım yok.

Hiçbir cihazı mecbur değilsem denemeden almam, forumları okuyup veya başkalarının görüşleri ile herhangi bir cihazın reklamını veya negatif eleştirisini yapmam. Stüdyo ortamında denemediğim cihaz için son kararı vermem. (gürültülü fuar ortamlarında kulaklıkla vs. ya da sağlıksız showroomlar vs. gerçek bir test olarak kabul etmem) Tükiye’deki en iyi parkurlardan birini ticari kaygım olmadan, kendi zevkim için oluşturdum. Ancak kolleksiyoner gibi de karşısına geçip vumetreleri izlemiyorum. Zamanım oldukça son 1.5 - 2 yılda Pluton yasal çatısı altında dışarıya da mix-mastering projeleri yapıyorum. Bilgimi ve tecrübemi aksiyona dökerek rüştümü sadece bilgi değil uygulama açısından da nacizane ispatladığımı düşünüyorum.

Mastering parkurumda sesi kötü anlamda renklendirecek, bozacak bir cihazı barındırmam, hepsi zevkime göre İngilizlerin handpicked dediği türden. Ama mix parkurumda Warm Audio’nun 1176 ve Pultec klonlarını zevkle kullanıyorum, en akıllıca harcadığım 700$’ı Warm ünitelerine verdiğimi düşünüyorum. Amaçlar ve araçlar…

Sevgiler &
Herkese iyi haftasonları,
Yavuz

En son yavuzy tarafından 03 Eki 2015, 02:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
Barış Büyük
V.I.P
V.I.P
Mesajlar: 91
Kayıt: 02 Ağu 2014, 20:37
DAW: Protools Ultimate HD. Logic Pro X.
Şehir: İstanbul
Has thanked: 28 time
Been thanked: 117 time
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Barış Büyük »

Yavuz'cum,

Öncelikle uzun ve açıklayıcı bu cevabı yazdığın için teşekkür ederim. Hem benim, hem de eminim forumdaki arkadaşların seni (ve bilmeyenler için de bu konuyu) anlamamıza faydası olduğunu düşünüyorum.

Hiçbir cihazı mecbur değilsem denemeden almam, forumları okuyup veya başkalarının görüşleri ile herhangi bir cihazın reklamını veya negatif eleştirisini yapmam. Stüdyo ortamında denemediğim cihaz için son kararı vermem.

SPL Iron ile ilgili yaptığın yorumlar şu yukarıdaki yazına tamamen ters olduğu için her bir cümlene tek tek cevap verdim. Kısacası, benim eleştirim ve bilgilendirmelerim ağırlıklı olarak dinlemediğin ve sadece "marka bazlı" değerlendirme yaptığın ve neredeyse "kesinlikle alınmaz" konumuna getirdiğin ve tam tersi benim de çok beğendiğim ve "mutlaka almalı" dediğim SPL Iron konusu ile ilgili idi. Tabi o kadar fazla konuya değinmişsin ki, ben de ister istemez her birine tek tek cevap yazmak durumunda kaldım :)

Senden bu tarz bir yorum gelmesi de beni şaşırttı çünkü audio konusunda ne kadar açık fikirli olduğunu biliyorum. Yoksa audio konusu zaten bir çok alanda "subjektif" bir konu. Birinin beğenmediğini, diğeri çok beğenebilir ve bu normaldir (tutarlı ve bilinçli olduğu takdirde tabi ki, yoksa zaten boş yorumları herhalde ne sen, ne de ben kale almamalıyız). Buna da kimsenin diyecek bir şeyi olamaz...

SSL, Hollywood, PMC vs ATC ve Transmission Line konularına da aslında cevap vermek istiyorum ama konuya girersem çıkamayacağız :D

Hoparlör Tasarımları ile ilgili hazırladığım şu makaleyi forumda konuyla ilgilenen arkadaşların okumasında fayda görüyorum; http://www.blmuzik.com/makale.aspx?makale_id=17&makale_sinif_id=7

İnşallah işlerimin müsait olduğu bir ara belki başka bir başlık altında bunları da daha detaylı konuşuruz.

Sevgiler.

Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

[QUOTE=bbuyuk;33040]Ürünü dinlemek isteyen olursa (Yavuz’cum, sana söylüyorum özellikle :)) Sarı Ev’e gelerek ürünü çok güzel bir duyum altında test edebilir.[/QUOTE]

Barış bey,Yavuz bey,

Sizler mastering,mix ve audio konusunda, Türkiye de bir elin parmaklarının sayısını geçmeyecek önemli ve değerli insanlar arasındasınız.

Sizin görüşleriniz bir bakıma Türkiye de referans sayılır.

Ben derim ki;

Yavuz bey eğer isterse, müsait olduğunda Sarı Ev e gelerek cihazı test edip, uzman bir son kulanıcı olarak;

Bir Yavuz YURTGÜDER revew i yazabilir.

Levent BÜYÜK, Yavuz YURTGÜDER, Barış BÜYÜK ve diğer üstatların yorumları her zaman aydınlatıcı ve bilgilendirici olur.

Saygılarımı sunar, iyi hafta sonları dilerim.

yavuzy
Moderator
Moderator
Mesajlar: 184
Kayıt: 19 May 2015, 22:28
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen yavuzy »

Barış iyi diyorsa mutlaka iyidir, stüdyosuna beğenmediği cihazı sokmaz. Ben de cihaz geldiğinde Barış'a uğrayıp mutlaka denemek istiyorum.

Bu arada benim yazım sanki Iron denemeden direkt Shadow Hills alırım gibi olmuş.Shadow Hills'i alacak kadar beğenmediğimi ikinci mesajda açıklamış oldum sanırım. Aslında iş modelinden, giriş kategorisinden ve tüketicinin eğiliminden bahsetmeye çalıştım kafa da yorgun olunca biraz muğlak kalmış. Görev aldığım iki tane yurtdışı yatırım iş planı var, artık herşeyi yatırım/iş projesi gibi bakmaya başladım herhalde. :)

Tüketicinin genel eğilimi böyle olur, ben de tüketici olarak ilk planda böyle düşünürüm, o parayı kendini ispat eden bir süredir piyasada olan cihaza ve markaya yatırıp riskimi azaltırım demek istedim. Denediğimde cihaz beni çok etkiler, satın alırım, o ayrı. Ama algı/perception SPL ve yeni lanse edilen ürünler için daha zor. İki ürün çıkartma şansınız yok, herkesin mastering/master bus seviyesinde bir tane compressor'ü bir eq'su var. Tutmayan ürün firmanın o segmentteki varlığını bitirir.

Yeni çıkan her ürün için de artık biraz böyle. Analogdaki marka/ürün lansman hızı tüm zamanların kat be kat üzerinde. Yüzlerce irili ufaklı marka var. Bu işin cihaz satması, tüketiciyi ikna etmesi en zor segmenti de kanal başı 1500 USD'yi geçen fiyattaki ürünler.

SPL'in compressor'de çok pahalı ve göreceli kalabalık bir segmente oynamasını iş stratejisi olarak riskli buluyorum desem daha doğru olurmuş. Mastering konsoldaki 120 voltun bariz avantajını compressor,eq gibi headroom / temizlik dışıda çok sayıda faktörün beğeniyi etkilediği kategorilerde daha az yaşayacak, tüketici kararları bu segmentte daha subjektif. Dolayısı ile her yeni marka/model için bu pazardan pay almak biraz daha zor.

Ben SPL yerinde olsam 2500-3000 segmentinde Dangerous, A Designs, Pendulum bandındaki rakiplerin üzerine oynardım, tüketici üzerindeki marka algıma göre daha doğru bir pozisyonlama olurdu. Hem de oradaki pazar daha büyük. Muhtemelen her 1 adet satılan 5bin USD ve üzeri ürüne karşılık, 2-3 adet bu segmentte ürün satılır, daha çok kar ederdim. (Maliyeti fiyatı kurtarmıyorsa da 120 volt da yapmazdım veya 120 v versiyon diye Crane Song/Manley/ Thermionic gibi ikinci seri yapıp ayrıca fark charge ederdim)

Zor yolu seçmiş oldular belki idealist şekilde.Hayırlı uğurlu olsun. SPL'in bir çok ürününü kullandım, işçilik/ komponent kalitesi her zaman üst düzeydir. İş kullanıcıyı ikna edip cebinden 5Bin USD'yi almaya geldi.Vardır bir bildikleri, benim düşündüğümü onlar da çok önceden düşünmüşlerdir sanırım. :)

En son yavuzy tarafından 03 Eki 2015, 05:31 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
LBuyuk
Administrator
Administrator
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Eki 2015, 22:16
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 14 time
Been thanked: 23 time
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen LBuyuk »

Selamlar, arkadaşlar forumunuzu ilk ziyaretim sebebiyle herkese ve özelliklede emeği geçenlere tebrikler. Ciddi bir boşluğu dolduracağını umuyorum.

SPL – IRON’ın , yeni üretilmesi yanında farklı bir topolojiye sahip olduğundan dolayı merak uyandıran bir çok noktası var. Teknolojisi ve kapasite kullanımı açısından sınırları konusunda ana başlıklarla değinilmiş hoş bir özet elde edilmiş. Açıkçası bu yıl müzik fuarlarında heyecan yaratacak birşeyler olmamasından mıdır bilemem ama SPL Iron stand'i oldukça hareketliydi. ( Ürünü test etmek için bir yarım saat sıra beklemiş olabilirim :) ) Türkiye'de de zaman içinde oldukça ilgi çekeceğini umuyorum.

Sadece iki konunun altını çizmek için müsaadenizle vaktinizi alacağım:

120 V yada 60 V teknolojisi günümüz mix ve mastering mühendisleri açısından son derece önemsenmesi gereken bir mesele. 24 bit 96 khz yüksek dinamik ve kayıt değerlerinin standart olduğu günümüzde artık analog ekipman üreticileri özellikle işin Hi End tarafında ekipman komponentlerini ve devre topolojilerini bu seviyelere taşımak zorundalar. Yüksek kayıt teknolojisine ilk adapte olan firma SPL oldu ve tabii ki bunu öngörmek üretici bir firma açısından büyük bir kazanım. ( Alman mühendisliği :) )

İkinci konu ise SPL firmasının stereo ürünlerinin beni hayrete düşüren match başarısı. Bunu nasıl başardıklarını bilemiyorum ama orta klasman ürünlerinde bile inanılmaz bir eşleme mevcut. Şu an marka ismi vermek istemiyorum ama bir çok “hi end” üründe eşleme sorunu olduğunu net olarak söyleyebilirim. Elbette bu, mix ve mastering mühendisleri için üzerinde durulması gereken bir mesele. Yurt dışında bir çok profesyonel stüdyo elektronik tekniker çalıştırabildiği için satın aldıkları ekipmanların bu tarz eksiklerini bir takım modifikasyonlarla kapatabiliyorlar. SPL ürünlerinde ise bu tarz bir modifikasyona hiç ama hiç ihtiyaç duymuyorsunuz.

Herkese sevgi ve saygılarımla…

En son LBuyuk tarafından 03 Eki 2015, 07:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

[QUOTE=LBuyuk;33071]Selamlar, arkadaşlar forumunuzu ilk ziyaretim sebebiyle herkese ve özelliklede emeği geçenlere tebrikler. Ciddi bir boşluğu dolduracağını umuyorum.

SPL – IRON’ın , yeni üretilmesi yanında farklı bir topolojiye sahip olduğundan dolayı merak uyandıran bir çok noktası var. Teknolojisi ve kapasite kullanımı açısından sınırları konusunda ana başlıklarla değinilmiş hoş bir özet elde edilmiş. Açıkçası bu yıl müzik fuarlarında heyecan yaratacak birşeyler olmamasından mıdır bilemem ama SPL Iron stand'i oldukça hareketliydi. ( Ürünü test etmek için bir yarım saat sıra beklemiş olabilirim :) ) Türkiye'de de zaman içinde oldukça ilgi çekeceğini umuyorum.

Sadece iki konunun altını çizmek için müsaadenizle vaktinizi alacağım:

120 V yada 60 V teknolojisi günümüz mix ve mastering mühendisleri açısından son derece önemsenmesi gereken bir mesele. 24 bit 96 khz yüksek dinamik ve kayıt değerlerinin standart olduğu günümüzde artık analog ekipman üreticileri özellikle işin Hi End tarafında ekipman komponentlerini ve devre topolojilerini bu seviyelere taşımak zorundalar. Yüksek kayıt teknolojisine ilk adapte olan firma SPL oldu ve tabii ki bunu öngörmek üretici bir firma açısından büyük bir kazanım. ( Alman mühendisliği :) )

İkinci konu ise SPL firmasının stereo ürünlerinin beni hayrete düşüren match başarısı. Bunu nasıl başardıklarını bilemiyorum ama orta klasman ürünlerinde bile inanılmaz bir eşleme mevcut. Şu an marka ismi vermek istemiyorum ama bir çok “hi end” üründe eşleme sorunu olduğunu net olarak söyleyebilirim. Elbette bu, mix ve mastering mühendisleri için üzerinde durulması gereken bir mesele. Yurt dışında bir çok profesyonel stüdyo elektronik tekniker çalıştırabildiği için satın aldıkları ekipmanların bu tarz eksiklerini bir takım modifikasyonlarla kapatabiliyorlar. SPL ürünlerinde ise bu tarz bir modifikasyona hiç ama hiç ihtiyaç duymuyorsunuz.

Herkese sevgi ve saygılarımla…[/QUOTE]

Kod: Tümünü seç

  Levent abi selam,

  Daha önce  spl dream mix hakkında konuşmuştuk.60 V teknolojisi ile ilgili bilgiler vermiştiniz.Teşekkür ederim.

  Hali hazırda Benchmark Dac 1 Usb kullanıcısıyım.Crane Song,Mytek,Apogee gibi dac ve adc ler kullandım.Genellikle mastering konseptindeki converter lar ortalama 120 Db A- ağırlıklı  dynamic range gibi değerler ile çevrim yapıyor. 3-5 db önemli tabiki. Apogee symphony gibi bir converter 127 db dac/ 120 db adc değerlerine sahipken en babası 130 db diyelim.Tabi 32 bit dac lar da çıkmış durumda.Yakında adc ler gelirse şaşmam.

  24 bit teknoloji kağıt üzerinde 144 db aralık sunuyor.32 bit kağıt üzerinde 192 db sunuyor. Dinamik aralık genişliği her ne kadar mix ve mastering mühendislerinin işini kolaylaştırsa loudness savaşı nereye kadar? Özellikle son kullanıcı açısından ne anlam ifade eder? Ticari kaygı tamam. 

   Henüz 32 bit kayıt alan yok.Standart olarak genellikle 24 bit 44.1 khz ya da 24 bit 96 khz kayıtlar alınıyor.Oldukça yeterli gözüküyor.Tabi audio konusunda sürekli bir gelişme söz konusu. Özellikle dijital audio platformunda. 

  120 V teknolojisi 143 db dynamic range sunsa da converter lar ADC tarafında henüz bu değerleri yakalamış değil.Genellikle 120 db dynamic range aralığındalar.

  120 V teknolojisi 143 db dynamic range ile rakiplerine fark atsa da adc ler peak konusunda nasıl tepki verecek? SPL-IRON kendi içerisinde 120 V teknolojisi ile 143 db dinamik aralıkla analog işlese de, sonuçta ADC işleminden geçecek ve dinamik aralık düşerek dijitale çevrilecek.      

  Ses temizliği dynamic range ile ne kadar doğru oranda alakalıdır?

  Yüksek dinamik aralıkla çalışmak tabi ki artı ama diğer ekipmanlarla bir bütün olarak düşünüldüğünde, diğerlerinden yüksek dinamikle çalışmasının ekipman zincirin de ne gibi artıları ve eksileri olur?

  Merak ettiğim için soruyorum.Benim gibi merak edenler çoktur diye düşünüyorum?
  
  Saygılarımla.
En son Seyit ÖZTÜRK tarafından 03 Eki 2015, 08:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Kullanıcı avatarı
LBuyuk
Administrator
Administrator
Mesajlar: 17
Kayıt: 02 Eki 2015, 22:16
DAW: Logic Pro X
Şehir: İstanbul
Has thanked: 14 time
Been thanked: 23 time
İletişim:

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen LBuyuk »

Sevgili Seyit Öztürk kardeşim, benden de selam ve sevgiler. Endişelerinde haklı sebeplerin var ama kağıt üstünde :). Bir parça uygulama ağırlıklı "naçizane" bilgilerimi seninle paylaşayım.

Dinamik aralık meselesi salt limit seviyeyi zorlamak olarak algılanmamalı. Sizin özellikle analog ekipmanlarınızın dinamiklere töleransı ne kadar yüksekse, kaydettiğiniz müzikteki nüans farklarını kayıtlarınıza o kadar fazla yansıtırsınız. Eğer müzisyenin enstrumanındaki dokunuşları gerçektekine yakın hassasiyetle kaydetmek ve reprodüksiyonunu yaratmak istiyorsanız, kullandığınız ekipmanlarınızın dinamik kapasitesi ve töloransı bu konuda belirleyici olacaktır.

Şimdi sizin çekincenize gelirsek, yüksek töleransa sahip ekipmana onun altında bir dinamiğe sahip bir DA ile sinyali yönlendirsek dahi , bunun ardında kullanacağımız eq, comp, lim v.s. nin, dinamikleri açarak ve ferahlatarak ses kalitenize olumlu anlamda bir iyileşme katacağını uygulamalarımızdan biliyoruz. ( Ayrıca digital teknoloji evrimini henüz tamamlamadığından dolayı zaten bu dinamiklere de günden güne yaklaşmaktadır).

Bu konu hakkında beş yıl kadar önce millet deli gibi "loudness" için yarışırken fikirlerimi paylaştığım bir makalem ise şu linkte mevcut:

http://www.studyo18.com/makaleler/makale%20(3).html

Oldukça eski bir makale olsada sanırım sorunuza cevap bulabileceğiniz bilgiler içeriyor.

En son LBuyuk tarafından 03 Eki 2015, 10:11 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
Seyit ÖZTÜRK
Müdavim Üye
Müdavim Üye
Mesajlar: 1035
Kayıt: 11 May 2015, 02:50
Has thanked: 13 time
Been thanked: 21 time

SPL'in Yeni Mastering Kompresörü : IRON

Mesaj gönderen Seyit ÖZTÜRK »

Levent abi selam,

Paylaştıklarınızı ve deneyimlerinizi her zaman dikkate alırım. Bilgilendirme için teşekkür ederim. Önümüzdeki günlerde müsait olduğunuzda tekrar telefonlaşmak isterim.
Saygılar.

Cevapla

“Kompresör - Limiter” sayfasına dön