+ Yeni Konu aç
Toplam 1 adet sonuçtan sayfa başı 3 ile 3 arası sonuç gösteriliyor.

Konu: Ekipmanlarım var ama kayıt kalitesi berbat ! Lütfen 2 dakiikanızı ayırıp bakın

Bu konu 105 kez görüntülendi 2 yorum aldı ...

Ekipmanlarım var ama kayıt kalitesi berbat ! Lütfen 2 dakiikanızı ayırıp bakın 105 Reviews

    Konuyu değerlendir: Ekipmanlarım var ama kayıt kalitesi berbat ! Lütfen 2 dakiikanızı ayırıp bakın

    5 üzerinden | Toplam: 0 kişi oyladı ve 105 kez incelendi.

  1. #1

    Ekipmanlarım var ama kayıt kalitesi berbat ! Lütfen 2 dakiikanızı ayırıp bakın

    Merhaba değerli forum dostları.
    Öncelikle bütün ekipmanlarımı sırasıyla yazıcam


    Gold Audio FM198B (30 tl lik dandik bi dinamik mikrofon)
    GOLD AUDİO FM178 (buda 20 tl lik dandik bi mic. )
    Steinberg CI1 USB (bu da ses kartım bunuda 2 yıl önce 370 tlye aldım.)
    NW800 (Bunu da gg den 2 yıl falan önce 214 tlye aldım condenser mikrofon)
    Spekon EC 21U (Buda mikserim 200tl gibi birşeye almıştım 1 yıl önce


    Aslında bir internet radyosu için kullanıyorum bu sistemi. Yayın yaparken ses kalitesi çok belli olmuyor. Ama kayıt alırken berbat. Bir türlü sesi düzeltemiyorum.
    Youtube linki vermek yasak değildir diye tahmin ederekten
    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...
    Bu linkteki arkadaşın aldığı bir gibi kayıt alabilmek istiyorum.
    Sistemim bunun için yeterli değil mi ?
    2 bin lira kadar bir bütçe ayırdım bu iş için, düzeltebilmem için önerileriniz nelerdir ?

    Değerli vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu kadar okuduysanız bir de cevap yazarsınız herhalde.
    Saygı ve sevgiyle..

    Cho®dSolo, tezcankoray Şu üyeler, arzumuz adlı üyemize bu mesajı için teşekkür ettiler:
    Konu arzumuz tarafından (03 Aralık 2017 Saat 00:21 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Alıntı arzumuz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba değerli forum dostları.
    Öncelikle bütün ekipmanlarımı sırasıyla yazıcam


    Gold Audio FM198B (30 tl lik dandik bi dinamik mikrofon)
    GOLD AUDİO FM178 (buda 20 tl lik dandik bi mic. )
    Steinberg CI1 USB (bu da ses kartım bunuda 2 yıl önce 370 tlye aldım.)
    NW800 (Bunu da gg den 2 yıl falan önce 214 tlye aldım condenser mikrofon)
    Spekon EC 21U (Buda mikserim 200tl gibi birşeye almıştım 1 yıl önce


    Aslında bir internet radyosu için kullanıyorum bu sistemi. Yayın yaparken ses kalitesi çok belli olmuyor. Ama kayıt alırken berbat. Bir türlü sesi düzeltemiyorum.
    Youtube linki vermek yasak değildir diye tahmin ederekten
    Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...
    Bu linkteki arkadaşın aldığı bir gibi kayıt alabilmek istiyorum.
    Sistemim bunun için yeterli değil mi ?
    2 bin lira kadar bir bütçe ayırdım bu iş için, düzeltebilmem için önerileriniz nelerdir ?

    Değerli vaktinizi ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim.
    Bu kadar okuduysanız bir de cevap yazarsınız herhalde.
    Saygı ve sevgiyle..
    Merhabalar,

    Hoşgeldiniz öncelikle.

    Kayıt kalitesini etkileyen birden fazla faktör var. Bunlar:

    1- Kayıta girecek olan sinyalin kalitesi
    Yani bu ne demek? Enstrüman kaydı alıyorsanız enstrümana hakim olmak, doğru enstrüman kullanmak... Vokal kaydı alıyorsanız, mümkün olduğunca parçanın ruhuna uygun ve temiz okumak vs...

    2- Bilgisayara kayıt edilen sinyalin kalitesi

    Bunu da etkileyen 2 faktör var:
    2a- Kayıt ekipmanının kalitesi:
    Kayıtta kullanılan mikrofon, kablo, ses kartı konvertor kalitesi
    2b- Kayıt tekniği:
    Hangi koşullarda nasıl kayıt alacağımızı iyi bilmek; kayıt alacağımız kaynak(enstrüman, vokal vs...) iyi tanımak, kayıt ekipmanlarını iyi tanımak, kayıt tecrübesi

    3- Kayıt edilen partisyonların işlenmesi ve miksaj (mix)

    Düngünce aldığımız kayıtları, amacına uygun bir şekilde işlemlerden geçirmek, bu konuda bilgi & tecrübeye sahip olmak, iyi bir mix çıkarmak.
    Mix'i etkileyen bir diğer faktör de dinleme ekipmanının kalitesi (bunu da es geçmeyelim).



    Şimdi toparlayacak olursak;

    1- Mikrofonlarınızın dandik olduğunu zaten kendiniz belirtmişsiniz.
    Ses kartınız giriş için yeterli.
    Dinleme ekipmanınızı yazmamışsınız.
    Kayıt için miksere ihtiyacınız yok, mikrofonlarınızı direkt olarak ses kartına girerek kayıt alın.

    2- Ulaşmak istediğiniz kayıt örneği linki vermişsiniz ancak bence aslında şu an yaptığınız bir kayıt örneği sunsanız daha faydalı olur.

    3- Son olarak, zaten ses kartınız var. Mikrofon ve dinleme ekipmanı için 2000 TL gayet yeterli (Bilgisayarınızın bu işler için yeterli olduğunu varsayıyorum)


    Tüm bu yazdıklarım üzerinden bi değerlendirme yaparsanız ve bize kendiniz hakkında biraz daha bilgi verirseniz, başlangıç için güzel bir setup oluşturabiliriz.

    Saygılar,
    Tezcan

    abdullahatalan, averen, Cho®dSolo, enym, nacib, Vbaran Şu üyeler, tezcankoray adlı üyemize bu mesajı için teşekkür ettiler:
    Cubase Elements 8 | Focusrite 2i2 | Rode NT1-A, Sennheiser e835 | Yamaha MOX6 | Esi Aktiv 05 Ref. Monitor | ATH-M50x

    Souncloud: Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...
    YouTube: Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...
    Instagram: Sadece Üyeler Linkleri Görebilir...

  3. #3
    İşin müzisyenlik kısmını da unutmamak lazım. İş yapmayı bilmeyen birni Abbey Road'a da götürsen bir işe yaramaz.

    nacib Şu üyeler, denizbb adlı üyemize bu mesajı için teşekkür ettiler:

Yetkileriniz

  • Konu Açma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
Tüm Zamanlar GMT +4 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:23.
Powered by vBulletin® Versiyon 4.2.5
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Webmaster Düzenleme Can KIRCA
© 2010-2017 MüzikTeknolojileri.net ®
vBulletin like sistemi:eTiKeT™